Σε ατελείωτες περιπέτειες και η μελέτη για τη σύνδεση Μαυροματίου- Λιμένος Ηγουμενίτσας
Οι οδικοί άξονες στην Ήπειρο παραμένουν θέμα ζωτικής σημασίας. Χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο και πρόγραμμα. Το κεντρικό κράτος πέταξε από πάνω του την ευθύνη για μία σειρά μελετών και στη συνέχεια διαμήνυσε στους Ηπειρώτες ότι δεν υπάρχουν… λεφτόδεντρα για την χρηματοδότησή τους.
Από το 2017 όταν και ολοκληρώθηκε η Ιόνια Οδός, η Ήπειρος δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει ούτε έναν σύγχρονο δρόμο, από αυτούς που αποτελούν αιτήματα πολλών ετών..
Γιάννινα- Κακαβιά, Πρέβεζα- Ιόνια, Πάργα- Μεσοπόταμος και βέβαια ο κάθετος άξονας από το Μαυρομάτι στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Ο τελευταίος εξελίσσεται σε ένα ακόμη μνημείο αναξιοπιστίας του κεντρικού κράτους. Οι τελευταίες εξελίξεις εκθέτουν όχι μόνο το κράτος και την Εγνατία ΑΕ που έχει την ευθύνη των μελετών αλλά και φορείς του Νομού Θεσπρωτίας που τους προηγούμενους μήνες και ειδικά στις προεκλογικές περιόδους έδιναν αφειδώς υποσχέσεις για ολοκλήρωση των μελετών.
Η διοίκηση της Εγνατίας, στη μία και μοναδική επίσημη παρουσία που έκανε πριν αρκετούς μήνες στα Ιωάννινα και απαντώντας σε ερώτηση του Epiruspost για την πορεία των μελετών του κάθετου Μαυροματίου- Λιμανιού διαβεβαίωνε ότι αυτές θα είχαν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023.
Εκ των πραγμάτων αυτό δεν θα συμβεί! Και δυστυχώς δεν είναι η εξαίρεση..
Η περιπέτεια κι αυτή της μελέτης κρατά αρκετά χρόνια. Συζητήσεις, απόπειρες, προσπάθειες.. Από το 2018 είναι στην αρμοδιότητα της Εγνατίας ΑΕ και το παρελθόν της εταιρείας σε μελετητικό και κατασκευαστικό επίπεδο δημιουργούσε βάσιμες ελπίδες ότι η μελέτη θα γινόταν στην ώρα της.
Από την Εγνατία «έσπασε» σε πολλά και διαφορετικά κομμάτια, με αντίστοιχες διαγωνιστικές διαδικασίες!
Στις αρχές του έτους η Εγνατία ΑΕ προχώρησε στον διαγωνισμό για την «Εκπόνηση οριστικών μελετών οδοποιίας και ισόπεδων κόμβων, οριστικής μελέτης υδραυλικών έργων οδού, μελέτης σήμανσης – ασφάλισης, οριστικής Η/Μ μελέτης οδού και κόμβων, προμελέτης & εφαρμογής Η/Μ μελέτης σήραγγας Σ1 και μελέτης κτηματολογίου στο οδικό τμήμα “Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι (Τμήμα 30.02)”, του Κάθετου Άξονα 30 της Εγνατίας οδού “Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι/Παράκαμψη Ηγουμενίτσας”.
Ο συνολικός προυπολογισμός ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ενώ η χρηματοδότησή του συνόλου των μελετών και συνεπώς και της συγκεκριμένης σύμβασης έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «INTERREG Ελλάδα – Αλβανία, 2014 – 2020», στο πλαίσιο του έργου “Mobility on the Ionian Coast” (COMOBILION), με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 4,9 εκ. ευρώ περίπου και εξασφαλίζεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ)».
Η σύμβαση για την ανάθεση της μελέτης αυτής, υπογράφηκε μόλις πριν έναν μήνα, στις αρχές Νοεμβρίου!!!
Όπως προκύπτει από την προκήρυξη του διαγωνισμού ο ανάδοχος έχει περιθώριο ενός έτους για την ολοκλήρωση των μελετών, στην καλύτερη περίπτωση δηλαδή και αν δεν υπάρξουν άλλες παρατάσεις αυτές θα παραδοθούν στα τέλη του 2024!!!
Είναι άγνωστο τελικά τι θα συμβεί με την χρηματοδότηση από το Interreg το οποίο κλείνει στο τέλος του μήνα και δεν προβλέπει έργα «γέφυρες».
Αυτό προφανώς θα το αντιμετωπίσει η Εγνατία και το ελληνικό κράτος.
Η Ήπειρος έχει να περιμένει ακόμη πολύ όχι για να δει έργο ολοκληρωμένο, αλλά για να δει έστω ολοκληρωμένη μελέτη!!
ΠΗΓΗ: epiruspost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου