Προσπαθούν να "τακτοποιήσουν" τις παρανομίες τους...
Εκτεθειμένος σε ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα για την πόλη της Ηγουμενίτσας ο Δήμαρχος Γιάννης Λώλος. Η συγκεκριμένη περίπτωση αφορά το νέο κτιριακό συγκρότημα του ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας, το οποίο έχει ήδη κατασκευαστεί στο Λαδοχώρι, μπροστά από το κλειστό γυμναστήριο.
Ένα κτίριο, το οποίο κατασκευάστηκε χωρίς τις απαιτούμενες άδειες από τις υπηρεσίες του Δήμου, με παρανομίες όσον αφορά το παρακείμενο ρέμα, αλλά και πολλά άλλα τα οποία θα φανούν στην πορεία...
Για κάποιο λόγο που δεν έχει γίνει γνωστός, υπήρξε μεγάλη επιμονή να κατασκευαστεί στο συγκεριμένο σημείο, παρόλο που δεν προβλέπεται χωροθέτηση εκεί, αλλά σε άλλο σημείο πλησίον της Εγνατίας οδού.
Εκτός αυτού, δεν είναι εμφανές (τουλάχιστον σε λογικούς ανθρώπους) από ποιο δρόμο θα διέρχονται τα λεωφορεία, δεδομένου ότι έγινε δίπλα σε πεζόδρομο, από τον οποίο διέρχονται πεζοί καθημερινά εκατοντάδες μαθητές του Β' Λυκείου και αθλητές από το κλειστό γυμναστήριο.
Ας δούμε όμως λίγο το ιστορικό, τις παρανομίες, καθώς και με ποιο τρόπο επιχειρεί το ΚΤΕΛ και ο Δήμος Ηγουμενίτσας να τακτοποιήσουν τις παρανομίες τους για να πάρουν άδεια λειτουργίας.
Το 2019 ο Δήμαρχος Ηγ/τσας Γ. Λώλος, απαντάει (ο ίδιος προσωπικά) σε έγγραφο του ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας. Ο Δήμαρχος αποφαίνεται ότι, όχι μόνο επιτρέπονται εγκαταστάσεις για το νέο ΚΤΕΛ, στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά ακόμη ότι ο Δήμος δύναται να τους παραχωρήσει το γειτονικό κοινόχρηστο χώρο για τη λειτουργία του ΚΤΕΛ...
Θα πρέπει, πρώτα από όλα ο Δήμαρχος να δώσει εξηγήσεις για ποιό λόγο απάντησε ο ίδιος προσωπικά στο έγγραφο του ΚΤΕΛ και όχι η αρμόδια υπηρεσία, όπως έγινε αργότερα η οποία βέβαια, απάντησε τα ακριβώς αντίθετα από το Δήμαρχο. Και πλέον αυτές τις εξηγήσεις θα πρέπει να τις δώσει ΚΑΙ στη δικαιοσύνη, όπου από ό,τι φαίνεται θα καταλήξει το θέμα.
Το ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας, έχοντας την πολιτική διαβεβαίωση του κ. Λώλου, προχώρησε και ολοκλήρωσε τις κτιριακές εγκαταστάσεις στο ακίνητο ιδιοκτησίας του.
Κι αφού ολοκλήρωσε το κτίριο, προσπάθησε να κάνει διάφορες εργασίες και στον κοινόχρηστο χώρο ιδιοκτησίας του Δήμου, πάλι χωρίς την απαιτούμενη άδεια. Οι εν λόγω εργασίες σταμάτησαν μετά από παρέμβαση της Αστυνομίας στις 10 Φεβρουαρίου 2023.
(10 Φεβρουαρίου 2023: Η Αστυνομία σταματάει τις παράνομες εργασίας στο δημοτικό ακίνητο)
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των εργασιών, ανέκυψαν έπειτα από καταγγελίες πολιτών τα ζητήματα που θα έπρεπε να προλάβει ο Δήμαρχος.
(Σύμφωνα με πληροφορίες μας, στο οικόπεδο του Δήμου, το ΚΤΕΛ ξεκίνησε εργασίες για την κατασκευή δύο στεγάστρων. Εργασίες που σταμάτησαν από την αστυνομία)
Έτσι, έρχεται η ώρα των υπηρεσιών να γνωμοδοτήσουν για το αν μπορεί στο συγκεκριμένο σημείο να χωροθετηθεί σταθμός λεωφορείων. Αφού έχει ολοκληρωθεί το έργο. Και η γνωμοδότηση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών είναι ΑΡΝΗΤΙΚΗ, ξεκαθαρίζοντας ότι στο συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο " ...δεν είναι δυνατή η ίδρυση και λειτουργία σταθμών υπεραστικών λεωφορείων".
(Η γνωμοδότηση της Δ/νσης Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Ηγουμενίτσας στις 20/2/2023, υπογράφει τα ακριβώς αντίθετα από όσα υπέγραψε ο Δήμαρχος, 4 χρόνια πριν)
Υπάρχει κι ένα ακόμη σκοτεινό σημείο, που έχει να κάνει με την απόφαση του Περιφερειάρχη Ηπείρου (21-4-2021), με την οποία έγινε τροποποίηση της εγκεκριμένης πολεδοδομικής μελέτης της 1ης Πολεοδομικής Ενότητας (Λαδοχωρίου) κατά πόσο είναι σύννομη, δεδομένου ότι δεν έχει εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο Ηγουμενίτσας, αν δεν κάνουμε λάθος.
Η Δ/νση Τεχνικών υπηρεσιών αναφέρει ότι, ναι μεν το σημείο στο οποίο έχει γίνει η εγκατάσταση, έχει χρήση "γενικής κατοικίας", όπως ανέφερε και ο Δήμαρχος, αλλά δεν βρίσκεται κατά μήκος εθνικού και επαρχιακού δικτύου, που είναι απαιτούμενο σύμφωνα με τη νομοθεσία, ώστε να δοθεί άδεια λειτουργίας σε σταθμό υπεραστικών λεωφορείων.
Κι αφού το ακίνητο δεν συνορεύει με οδικό δίκτυο κι έχουν στο ενδιάμεσο γίνει τόσες παρανομίες, τι σκέφτηκαν οι εγκέφαλοι να κάνουν ώστε να "τακτοποιήσουν" το θέμα;;
Να φτιάξουν ένα δρόμο δίπλα από το οικόπεδο και αυτόματα να ...νομιμοποιηθεί! Τόσο απλά, τόσο ξεδιάντροπα και απ' ό,τι φαίνεται, τόσο καλοσχεδιασμένα...!
Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει πρώτα να γίνει η διευθέτηση του ρέματος Ξηροποτάμου που διέρχεται παραπλέυρως του οικοπέδου, ένα έργο που πρόκειται να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια.
Όμως το ΚΤΕΛ έκανε τη ...δική του διευθέτηση στο ρέμα, γεγονός που προκάλεσε και εισαγγελική παρέμβαση. Και μετά από όλα αυτά θέλουν να κάνουν ένα δρόμο δίπλα ακριβώς στο ρέμα, ώστε να καταστεί νόμιμη η λειτουργία του...
Το ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας ζητάει πλέον από το Δήμο να κατασκευάσει (με δικά του έξοδα) αστική οδό παραπλεύρως του οικοπέδου τους και του ρέματος. Το θέμα θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τη Δευτέρα 27/3/2023.
(Παρόλο που δεν έχει υπάρξει ακόμη καμία απόφαση, το έργο έχει ήδη δρομολογηθεί...)
Με λίγα λόγια, ξεκίνησε ένα έργο με προσωπική δέσμευση του Δημάρχου, χωρίς να έχει την αρμοδιότητα κι έπειτα έχει γίνει ένα όργιο παρανομιών. Κι αντί να αντιληφθούν τα λάθη τους, επιμένουν να καλύψουν τις παρανομίες τους με κάθε μέσο και με κάθε τρόπο...!
Και όλες αυτές τις ...αλχημείες έρχεται ο κ. Λώλος να τις περάσει στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τη Δευτέρα....!
Αντιλαμβάνεστε ότι θα έχει ενδιαφέρον....!
(Για να πετύχουν το στόχο τους, έφτασαν στο σημείο να ξηλώσουν τμήμα του ποδηλατόδρομου στη 49 Μαρτύρων, πράξη που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για το Δήμο, αλλά και τον ίδιο το Δήμαρχο και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο...)
Είναι πολλά τα ερωτήματα που θα κληθεί να απαντήσει ο Δήμαρχος τη Δευτέρα.
Εμείς θα του θέσουμε δύο βασικά για αρχή:
1) Γιατί απάντησε ο ίδιος το 2019 στο ΚΤΕΛ ανάβοντας το πράσινο φως για το νέο σταθμό κι όχι η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου;
2) Ποιος έδωσε άδεια να γίνουν παρεμβάσεις - εργασίες στο δημοτικό ακίνητο πλησίον του νέου κτιρίου του ΚΤΕΛ, αλλά και στον πεζόδρομο της 49 Μαρτύρων; Κι αν δεν έχουν δώσει έγκριση οι υπηρεσίες, ο ίδιος έχει προβεί σε μήνυση κατά των υπευθύνων;
Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνος Τσώνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου