Νομιμοποίησαν τα αυθαίρετα και χάραξαν αιγιαλό με 2 άρθρα...
Κων/νος Τσώνης
Υπερψηφίστηκε πριν λίγη ώρα στη Βουλή κατά πλειψηφία, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης, με τίτλο "Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου ....και άλλες επείγουσες διατάξεις..."!
Τι σχέση έχει αυτό με το φλέγον ζήτημα της χερσαίας ζώνης Ηγουμενίτσας;;
Μέσα σε αυτές τις επείγουσες διατάξεις, ήταν και 2 άρθρα με τα οποία νομιμοποιούνται οι υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις, καθώς και ρυθμίσεις για την οριογραμμή αιγιαλού, τα πάσης φύσεως τεχνικά, λιμενικά και άλλα έργα, κύρια ή βοηθητικά, λιμενικές και άλλες εγκαταστάσεις, χερσαίες ή θαλάσσιες, και τα πλωτά στοιχεία εντός της χερσαίας και της θαλάσσιας Ζώνης Λιμένα Ηγουμενίτσας...
Έτσι με 2 άρθρα σε ένα νομοσχέδιο για τα θύματα των Τεμπών, νομιμοποίησαν και ρύθμισαν ό,τι δεν έκαναν τα τελευταία 25 χρόνια...
Βέβαια, αυτό δεν συνεπάγεται και ότι η χερσαία ζώνη θα παραχωρηθεί στην τοπική κοινωνία, όπως συνηθίζουν να λένε.
Για τη χερσαία ζώνη θα προβλέπεται ειδικό άρθρο στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΗΓ το οποίο θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα.
Και παρόλο που η σύμβαση φέρνει βόλτες σε διάφορα βουλευτικά και άλλα γραφεία τις τελευταίες ημέρες, δεν τολμούν ακόμη και σήμερα να τη δώσουν στη δημοσιότητα, γεγονός που μόνο ανησυχία προκαλεί...
Ό,τι δεν έκαναν για μια εικοσαετία, το έκαναν σε ένα βράδυ με 2 άρθρα σε ένα άσχετο θεματικά νομοσχέδιο.
Ακόμη κι έτσι όμως, εκφράζονται ανησυχίες, ότι τα δύο αυτά άρθρα κινούνται στα όρια της αντισυνταγματικότητας...
Δείτε τα 2 άρθρα που αφορούν τη χερσαία ζώνη Ηγουμενίτσας....
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ
«Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις»
............................................
Άρθρο 54
Ρυθμίσεις για την οριογραμμή αιγιαλού, τα πάσης φύσεως τεχνικά, λιμενικά και άλλα έργα, κύρια ή βοηθητικά, λιμενικές και άλλες εγκαταστάσεις, χερσαίες ή θαλάσσιες, και τα πλωτά στοιχεία εντός της χερσαίας και της θαλάσσιας Ζώνης Λιμένα Ηγουμενίτσας
1. H προκαταρκτική οριογραμμή αιγιαλού (Π.Ο.Α.), για τις περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, όπως οριστικοποιήθηκε με την υπό στοιχεία οικ. 154018/28.9.2018 διαπιστωτική πράξη του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας (Δ’434), ορίζεται ως η γραμμή αιγιαλού στη Ζώνη Λιμένα Ηγουμενίτσας, με εξαίρεση τις περιοχές για τις οποίες έχει ήδη καθορισθεί διοικητικά αιγιαλός.
2. Τα πάσης φύσεως τεχνικά, λιμενικά και άλλα έργα, κύρια ή βοηθητικά, λιμενικές και άλλες εγκαταστάσεις, χερσαίες ή θαλάσσιες, και τα πλωτά στοιχεία εντός της χερσαίας και της θαλάσσιας Ζώνης Λιμένα Ηγουμενίτσας, όπως αυτά εμφαίνονται, στα από μηνός Νοεμβρίου 2021 τοπογραφικά διαγράμματα (Αρ. Σχεδίου 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, κλίμακας 1:500) που θεωρήθηκαν από τη Διεύθυνση Λιμενικών Υπηρεσιών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε., προσαρτώνται στο παρόν ως Παράρτημα Α και περιγράφονται συνοπτικά στην αντίστοιχη από Νοεμβρίου 2021 θεωρημένη Τεχνική Έκθεση, χαρακτηρίζονται, στο σύνολό τους, νομίμως υφιστάμενα από τη δημοσίευση του παρόντος, κατ’ εξαίρεση κάθε ειδικής ή άλλης γενικής διάταξης. Για την περιβαλλοντική αδειοδότηση των έργων ακολουθείται το Κεφάλαιο Α΄ του ν. 4014/2011 (Α΄ 209).
Άρθρο 55
Διαδικασία νομιμοποίησης υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων που κατασκευάστηκαν έως τις 29.4.2013 - Τροποποίηση παρ. 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 και 11 αντικατάσταση παρ. 4, κατάργηση παρ. 10 άρθρου 86 ν. 4504/2017
Στο άρθρο 86 του ν. 4504/2017 (Α΄184), περί νομιμοποίησης υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων, επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: α) στην παρ. 1 στο πρώτο εδάφιο απαλείφεται η αναφορά στους λιμένες διεθνούς ενδιαφέροντος, εθνικής σημασίας και μείζονος ενδιαφέροντος, στην περ. δ) απαλείφεται η αναφορά στα προγράμματα Master Plan, Π.Ε.Α.Λ. και προστίθεται περ. ε), β) στην παρ. 2 απαλείφεται το πρώτο εδάφιο, γ) στην παρ. 3 στο πρώτο εδάφιο διαγράφεται η αναφορά στην παρ. 2 και προστίθενται τέταρτο και πέμπτο εδάφιο, δ) η παρ. 4 αντικαθίσταται, ε) στην παρ. 5 στο πρώτο εδάφιο διαγράφεται η αναφορά στην παρ. 2, προστίθεται η αναγκαιότητα ως αντικείμενο της εισήγησης, προστίθενται οι λέξεις «σε κάτοψη» και διαγράφονται οι λέξεις «του λιμένα ή» αναφορικά με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, στ) στις παρ. 6, 7, 8 και 9 όπου γίνεται αναφορά σε φορείς διαχείρισης λιμένων, αυτή αντικαθίσταται από τους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων, ζ) στην παρ. 6 απαλείφονται οι λέξεις «ανεξάρτητα από την κατάταξη του λιμένα βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας», η) στο πρώτο εδάφιο της παρ. 7 απαλείφεται η αναφορά στην παρ. 2 και επικαιροποιείται η αρμόδια υπηρεσία κοινοποίησης, θ) η παρ. 10 περί εξουσιοδοτικής διάταξης, καταργείται, ι) στην παρ. 11, στο πρώτο εδάφιο απαλείφεται η αναφορά στην παρ. 2, ορίζεται νέα καταληκτική ημερομηνία, στο τρίτο εδάφιο απαλείφονται οι λέξεις «για τους Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε..», και το άρθρο 86 του ν. 4504/2017 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 86 Νομιμοποίηση Υφιστάμενων Λιμενικών Εγκαταστάσεων
1. Υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις, όπως αυτές ορίζονται στην περίπτωση α) της παραγράφου 2 του άρθρου 46 του ν. 4150/2013, στη ζώνη λιμένα που δεν κατασκευάστηκαν νομίμως έως τις 29.4.2013, από φορείς του Δημοσίου, θεωρούνται νόμιμες από την έκδοση σχετικής απόφασης από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κατόπιν αίτησης του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, η οποία συνοδεύεται από:
α) τεχνική περιγραφή του προς νομιμοποίηση έργου,
β) εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα με κλίμακα 1:500,
γ) φωτογραφίες και χάρτη της ευρύτερης περιοχής με την ακριβή θέση του έργου,
δ) τους εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους των έργων και
ε) απόφαση του αρμοδίου οργάνου του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα.
2. Η διαδικασία νομιμοποίησης δεν κωλύεται από τη μη ύπαρξη οριοθετημένων ζωνών αιγιαλού, παραλίας, χερσαίας ή εξομοιούμενης με χερσαία ζώνης λιμένα, υπό την προϋπόθεση της εκκίνησης της διαδικασίας καθορισμού ή εξομοίωσης, σύμφωνα με τα άρθρα 21 και 28 αντίστοιχα του ν. 2971/2001, μετά τη λήψη της σύμφωνης γνώμης του Υπουργείου Οικονομικών, η ολοκλήρωση της οποίας δύναται να επιφέρει τον αυτοδίκαιο επανακαθορισμό των ορίων της χερσαίας ζώνης λιμένα.
3. Αποζημίωση αυθαίρετης χρήσης για τα έργα της παρ. 1 για το χρονικό διάστημα πριν την εκκίνηση της διαδικασίας νομιμοποίησης εξακολουθεί να οφείλεται, μη κωλυομένης για το λόγο αυτόν, της υλοποίησης του οριζόμενου στο παρόν άρθρο. Η εξόφλησή της αποζημίωσης μπορεί να γίνει: α) εφάπαξ, με καταβολή του πενήντα τοις εκατό (50%) του οφειλόμενου ποσού, β) με άτοκες δόσεις επί του αρχικώς βεβαιωμένου ποσού και διαγραφή προσαυξήσεων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ρυθμίζονται ο αριθμός των δόσεων και τα λοιπά θέματα εφαρμογής της παρούσας διάταξης. Στην περίπτωση λήψης της απόφασης του άρθρου 21 του ν. 2971/2001 από τον φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα για επικείμενο αποχαρακτηρισμό εκτάσεων, στις οποίες υφίστανται τα προς νομιμοποίηση έργα της παρ. 1 του παρόντος, δεν οφείλεται αποζημίωση χρήσης. Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται μόνον σε περιπτώσεις εκτάσεων που περιέρχονται αυτομάτως στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Οικονομικών ως κοινόχρηστες εκτάσεις αιγιαλού και παραλίας.
4. Εκκρεμείς διαδικασίες νομιμοποίησης λιμενικών εγκαταστάσεων της παρ. 1, που έχουν υποβληθεί από φορείς προς την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, μπορούν να ανασταλούν, κατόπιν αίτησης του φορέα προς την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, και να υπαχθούν στις διατάξεις της παρ. 1.
5. Είναι δυνατή, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, σε υφιστάμενα έργα της παρ. 1 η εκτέλεση των αναγκαίων τεχνικών εργασιών συντήρησης και επισκευής προς αποτροπή άμεσου κινδύνου με την επίβλεψη της αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας, κατόπιν εισήγησης ως προς την αναγκαιότητα της οικείας Λιμενικής Αρχής και έγκρισης του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, υπό την προϋπόθεση ότι δεν τροποποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο σε κάτοψη τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της λιμενικής εγκατάστασης. Για την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών προσωρινής αποκατάστασης δεν απαιτείται η ύπαρξη εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων. Η εκτέλεση των μόνιμων έργων διενεργείται με βάση τις κείμενες διατάξεις.
6. Η νομιμοποίηση ή η διατήρηση κτιριακών εγκαταστάσεων εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα, που κατασκευάσθηκαν από φορείς του Δημοσίου, διενεργείται από το φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. 49
7. Η απόφαση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων των παρ. 1 και 5 κοινοποιείται στην κατά τόπον αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας & Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών. Με επιμέλεια του φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα, κοινοποιείται στις αρμόδιες Διευθύνσεις των Υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η βεβαίωση υπαγωγής στις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, των κτιριακών εγκαταστάσεων της παραγράφου 6 του παρόντος.
8. Οι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων που έχουν την υποχρέωση σύνταξης αναπτυξιακού προγράμματος και μελέτης διαχείρισης (Master Plan), οφείλουν να έχουν ολοκληρώσει τη σύνταξή τους έως την 31η.12.2023. Μετά την παρέλευση άπρακτης της ανωτέρω προθεσμίας και μέχρι τη σύνταξη αναπτυξιακού προγράμματος και μελέτης διαχείρισης (Master Plan), δεν είναι δυνατή η υλοποίηση έργων στις περιοχές αρμοδιότητάς τους.
9. Οι εγκαταστάσεις του παρόντος άρθρου ανήκουν κατά κυριότητα στο Ελληνικό Δημόσιο. Η διαχείρισή τους ανήκει στο φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης του λιμένα.
10. [Καταργείται]
11. Τίθεται καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήματος νομιμοποίησης των λιμενικών εγκαταστάσεων της παρ. 1 η 31η.12.2024. Μετά την παρέλευση άπρακτης της ανωτέρω προθεσμίας απαγορεύεται η χρήση και κάθε επέμβαση επ’ αυτών μέχρι την κατεδάφισή τους μετά την έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Οικονομικών. Με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η ανωτέρω προθεσμία δύναται να παραταθεί μέχρι δύο (2) έτη.
12. Υφιστάμενη εγκατάσταση ανέλκυσης, καθέλκυσης και χερσαίας μεταφοράς υποβρυχίων (shiplift) η οποία βρίσκεται εντός του αιγιαλού και θαλασσίου χώρου έμπροσθεν των εγκαταστάσεων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και, μεταξύ άλλων, συμβάλλει στην κάλυψη των αυξημένων επιχειρησιακών αναγκών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την εθνική άμυνα της Χώρας, για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, θεωρείται νόμιμη με την έκδοση σχετικής απόφασης από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κατόπιν εισήγησης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αναφορικά με τη σπουδαιότητα και σημασία της εν λόγω εγκατάστασης για την εθνική άμυνα και σχετικό αίτημα του φορέα διαχείρισης ή του κυρίου της εγκατάστασης ή άλλου αρμοδίου φορέα το οποίο συνοδεύεται από:
α) Τεχνική περιγραφή του προς νομιμοποίηση έργου- εγκατάστασης,
β) εξαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα με κλίμακα 1:500 και με συντεταγμένες κορυφών λιμενικής εγκατάστασης σε ΕΓΣΑ 87,
γ) φωτογραφίες και χάρτη της ευρύτερης περιοχής με την ακριβή θέση του έργου εγκατάστασης.».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου