Τοποθέτηση του Δώρη Δήμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας για το λιμάνι και τη χερσαία ζώνη - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

Τοποθέτηση του Δώρη Δήμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας για το λιμάνι και τη χερσαία ζώνη

Τοποθέτηση του Δώρη Δήμα στο Δημοτικό Συμβούλιο  Ηγουμενίτσας για το λιμάνι και τη χερσαία ζώνη

Βασικά σημεία της τοποθέτησης της Λ.Σ. κατά τη συζήτηση στο Δ.Σ. Ηγουμενίτσας με θέμα «Ενημέρωση επί των εξελίξεων που αφορούν το Λιμάνι Ηγουμενίτσας και τη Χερσαία Ζώνη.»

- Δεν συμμεριζόμαστε την αισιοδοξία του δημάρχου σε σχέση με τις εξελίξεις στη «χερσαία ζώνη». Πιστεύουμε ότι για μια ακόμα φορά η Δ.Α. καλλιεργεί την επανάπαυση και την αναμονή, ενώ τα γεγονότα άλλα δείχνουν.

Το γεγονός είναι ότι επιλέχτηκε ο αγοραστής του 67% της ΟΛΗΓ Α.Ε. και ότι η συμφωνία πάει για κύρωση στην βουλή. Πράγμα αναμενόμενο και προμελετημένο από τη στιγμή που η ΟΛΗΓ Α.Ε. δόθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ για «αξιοποίηση». Διαδικασία με την οποία τόσο ΚΚΕ, όσο και η Λ.Σ. είχαμε διαφωνήσει και αντιπαλέψει από την πρώτη στιγμή και με κάθε τρόπο.

Ωστόσο σήμερα το γεγονός είναι ότι «ο λύκος μπήκε στο μαντρί» και αυτό καθορίζει τις εξελίξεις. Άλλη μια φορά θα τονίσουμε ότι η χρήση του λιμανιού καθορίζει τη χρήση της «χερσαίας ζώνης», δηλαδή ο όμιλος GRIMALDI θα επιχειρήσει να κάνει κουμάντο σε όλο το παραλιακό μέτωπο της Θεσπρωτίας, και όχι μόνον. Ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό του καθεστώς.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι το κομμάτι της χερσαίας ζώνης που φέρεται ότι θα δοθεί στο δήμο είναι αυτό που είχε αποφασισθεί στο Δ.Σ. Ηγουμενίτσας το Φλεβάρη του 2017 σε συνεννόηση με την τότε διοίκηση της ΟΛΗΓ Α.Ε. Σε αυτό δεν περιλαμβάνεται ο χώρος του παλιού λιμανιού που σήμερα χρησιμοποιείται σαν χώρος στάθμευσης. Αυτός παραχωρείται στο νέο ιδιοκτήτη. Οι υποσχέσεις του ΤΑΙΠΕΔ, για ελεύθερη χρήση από τους πολίτες, ελάχιστη αξία έχουν και κανένα δεν πείθουν. Εκείνο που μετράει σε κάθε επιχείρηση είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους της με κάθε τρόπο και μόνον αυτό. Ο νέος ιδιοκτήτης θα κάνει τα σχέδια του για ένα χώρο που θα του ανήκει και θα αποφασίσει την «αξιοποίηση του». Αν όμως η χρήση αυτού του χώρου αλλάξει θα προκαλέσει τεράστιο πρόβλημα στην πόλη μας. Αυτό πρέπει να το εμποδίσουμε με κάθε τρόπο.

Οι ασφαλιστικές δικλείδες, που επικαλείται ο δήμαρχος, και ο έλεγχος προς τον επιχειρηματία από ένα αστικό κράτος που είναι στην υπηρεσία των επιχειρηματικών ομίλων και όχι στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, είναι αδύνατον να υπάρξουν. Διαχρονικά, (αυτό δείχνει και η ιστορία του λιμανιού), αποδείχθηκε ότι όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις αυτά τα συμφέροντα υπηρέτησαν.

Είναι προφανές ότι ο επιχειρηματίας διεκδίκησε και πήρε την ΟΛΗΓ Α.Ε. με αποκλειστικό σκοπό τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας του. Μπαίνει όμως ένα ερώτημα. Ο δήμος γιατί διεκδικεί τη «χερσαία ζώνη»; Τι σχέδιο έχει για αυτήν; Να αναπτύξει επιχειρηματική δραστηριότητα με σκοπό να αυξήσει τα έσοδα του ή να αξιοποιήσει τους χώρους με σκοπό να ικανοποιηθούν οι λαϊκές ανάγκες για ανάπαυση, αναψυχή, αθλητισμό, πολιτισμό κλπ; 
Πρέπει να είναι καθαρό ότι χωρίς γενναία κρατική χρηματοδότηση, και ανεξάρτητα από προθέσεις, ο δήμος θα οδηγηθεί στην εμπορευματοποίηση του χώρου γιατί τα κόστη της συντήρησης είναι πολύ μεγάλα. Άρα η συζήτηση, για τη διεκδίκηση της «χερσαίας ζώνης», πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από σχεδιασμό για τη χρήση της και διεκδίκηση κρατικής χρηματοδότησης για την υλοποίηση του. Αλλιώς οι εξελίξεις θα είναι ενάντια στα λαϊκά συμφέροντα.

Κάθε νέα πραγματικότητα δημιουργεί και νέα δεδομένα. Δεν υπάρχουν τετελεσμένα. Ο αγώνας για λιμάνι και χερσαία ζώνη στην υπηρεσία του λαού δεν σταματάει με την ιδιωτικοποίηση του.

Η πείρα από τον Πειραιά δείχνει ότι η παραχώρηση στην COSCO μέρος του λιμανιού, κάθε άλλο παρά τα λαϊκά συμφέροντα υπηρέτησε. Υπήρξε βέβαια ανάπτυξη, αλλά για ποιόν; Αυξήθηκε η κίνηση, ο τζίρος και τα κέρδη της COSCO, αλλά αυξήθηκαν και τα εργατικά ατυχήματα, μέχρι και νεκρό είχαμε σαν αποτέλεσμα της υπερεκμετάλλευσης των εργαζομένων. Από εκεί όμως έρχονται και τα αισιόδοξα μηνύματα από την αντίδραση και τις νίκες των εργαζομένων στους αγώνες τους για ΣΣΕ και μέτρα προστασίας.

Αυτοί οι αγώνες δείχνουν ότι τίποτα δεν είναι τελειωμένο. Πρέπει να μας εμπνέουν και να μας βάλουν σε κίνηση. Γιατί κανένας GRIMALDI δεν μπορεί να λειτουργήσει το λιμάνι, για να αυξήσει την κερδοφορία του, χωρίς την συμφωνία η τουλάχιστον την ανοχή της τοπικής κοινωνίας. Άρα θα πρέπει να γίνει καθαρό από τώρα ότι αυτή δεν είναι δεδομένη. Τόσο από τον δήμο, όσο και από τους Μ.Φ. της πόλης, που εκφράζουν τους κατοίκους του τόπου.΄

Εμείς τόσο το ΚΚΕ, όσο και η Λαϊκή Συσπείρωση, μέσα στο Δ.Σ και τους Μ.Φ. άλλα κύρια μέσα στο εργατικό λαϊκό κίνημα θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για λιμάνι και παραλιακό μέτωπο στην υπηρεσία του λαού. Καλούμε τους εργαζόμενους, όλους τους κατοίκους του δήμου μας να συμπαραταχθούν μαζί μας και σε αυτόν τον αγώνα που αφορά την ζωή και το μέλλον του λαού και του τόπου. Γιατί μόνο ο λαός μπορεί να σώσει το λαό.

Ηγουμενίτσα 2/11/20222
Για τη Λαϊκή συσπείρωση
Δώρης Δήμας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου