Επίκαιρη Ερώτηση Μ. Κάτση για τα ζητήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την πώληση του ΟΛΗΓ, και για τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022

Επίκαιρη Ερώτηση Μ. Κάτση για τα ζητήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την πώληση του ΟΛΗΓ, και για τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης

Επίκαιρη Ερώτηση Μ. Κάτση για τα ζητήματα ανταγωνισμού που προκύπτουν από την πώληση του ΟΛΗΓ, και για τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε ο βουλευτής Θεσπρωτίας Μάριος Κάτσης, καλώντας τον να έρθει στη Βουλή και να απαντήσει για το σοβαρό ζήτημα ανταγωνισμού που προκύπτει από την πώληση της Ο.Λ.ΗΓ Α.Ε., καθώς επίσης και για το φλέγον ζήτημα της μη απόδοσης της χερσαίας ζώνης στους οικείους Δήμους. Ο Μάριος Κάτσης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση για το θέμα:

Ένας μήνας έχει περάσει από την κατακύρωση της πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΗΓ Α.Ε., και πέραν από τους εκτός τόπου και χρόνου κυβερνητικούς πανηγυρισμούς για το τίμημα, που ταυτίζονται περισσότερο με τα συμφέροντα του ιδιώτη παρά με αυτά του Δημοσίου, μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα έχουν μείνει αναπάντητα. Ο νέος ιδιοκτήτης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. είναι ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, καθώς αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 60% της ετήσιας κίνησής του. Όπως είναι λογικό, με αυτόν τον τρόπο αποκτά στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του στην ευρύτερης γεωπολιτικής σημασίας περιοχή του Ιονίου και της Αδριατικής.

Πέραν αυτού του πολύ σοβαρού ζητήματος, η κυβέρνηση κοροϊδεύοντας για ακόμα μια φορά τους πολίτες της Θεσπρωτίας, δεν προχώρησε στην απόδοση του συνόλου της χερσαίας ζώνης που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές εγκαταστάσεις στους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, όπως δεκάδες φορές είχε υποσχεθεί. Εάν το θέμα δεν λυθεί οριστικά έως τη σύμβαση παραχώρησης, θα βρεθούμε σε μια κατάσταση όπου οι Δήμοι θα παρακαλάνε τον ιδιώτη να τους παραχωρήσει τμήματα ζωτικά για την καθημερινότητα των πολιτών του τόπου μας.

Με την Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσα καλώ τον Υπουργό Ναυτιλίας στη Βουλή, ώστε να απαντήσει επίσημα σε αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, αλλά να δώσει και απαντήσεις για το αν προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης αντισταθμιστικό όφελος προς τις τοπικές κοινωνίες, αν υπάρχει ρήτρα δέσμευσης επενδύσεων από τον ιδιώτη, αλλά και το τι θα γίνει με τους εργαζόμενους. Τα τελευταία αυτά ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν πολύ εύκολα βέβαια, αν έρθει στη Βουλή η προς υπογραφή σύμβαση πώλησης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., όπως ζήτησα με πρόσφατη Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας. Το κρυφτούλι που παίζει η κυβέρνηση με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, στην πλάτη της Θεσπρωτίας, δεν μπορεί να συνεχιστεί.

Ακολουθεί το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης όπως κατατέθηκε:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Ζητήματα ανταγωνισμού από την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΗΓ Α.Ε., και προβλήματα από τη μη απόδοση της χερσαίας ζώνης λιμένα στους οικείους Δήμους»

Με πολιτική απόφαση της σημερινής κυβέρνησης, η οποία ανέτρεψε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. ιδιωτικοποιήθηκε, έναντι συνολικού τιμήματος 84.170.000€. Οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί για το ύψος του τιμήματος, δε συνοδεύτηκαν από καμία προηγηθείσα αποτίμηση της αξίας της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., μιας κερδοφόρας δημόσιας επιχείρησης δηλαδή, με αποθεματικό άνω των 12.000.000€, η οποία διαχειρίζεται όχι μόνο ένα λιμάνι βαρύνουσας γεωπολιτικής σημασίας που κόστισε πολύ πάνω από 200.000.000€ για να κατασκευαστεί, αλλά και τις μαρίνες Συβότων και Πλαταριάς, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, και μεγάλο μέρος του παράκτιου μετώπου της Θεσπρωτίας.

Η πώληση, που δεν προέκυψε από κάποια διεθνή δέσμευση της χώρας, εγείρει σοβαρό ζήτημα ανταγωνισμού. Ο νέος ιδιοκτήτης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., μέσω της δραστηριότητας του ομίλου του στις θαλάσσιες μεταφορές, αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 60% της ετήσιας κίνησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Ο υπεύθυνος λοιπόν για την κοστολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και για την τήρηση των προβλεπόμενων υποχρεώσεων από και προς τις ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, θα είναι ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος πελάτης της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., αποκτώντας έτσι στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.

Πέραν αυτού, οι δημόσιες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για απόδοση ολόκληρης της χερσαίας ζώνης που δεν χρησιμοποιείται για λιμενικές εγκαταστάσεις στους οικείους Δήμους, πριν την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, δεν τηρήθηκαν. Οι τοπικές κοινωνίες, δεν γνωρίζουν ποια τμήματα της χερσαίας ζώνης θα πάρουν τελικά, και πότε θα γίνει αυτό. Δεν γνωρίζουν επίσης αν θα υπάρχει αντισταθμιστικό όφελος προς αυτές, ούτε κι αν υπάρχει ρήτρα δέσμευσης επενδύσεων από τον ιδιώτη.

Επειδή εγείρονται σοβαρά ζητήματα ανταγωνισμού από την πώληση του 67% της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.

Επειδή η χερσαία ζώνη, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, δεν αποδόθηκε στους οικείους Δήμους με κίνδυνο τμήματά της να καταλήξουν στον ιδιώτη

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Πως διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού, από τη στιγμή που ο νέος μεγαλομέτοχος της ΟΛΗΓ Α.Ε. είναι ταυτόχρονα και ο μεγαλύτερος πελάτης της;

2) Ποια ακριβώς τμήματα της χερσαίας ζώνης θα αποδοθούν στους οικείους Δήμους και πότε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου