Ματαιώθηκε η ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης - Αλλαγές και στην παραχώρηση της Καβάλας - Μόνο η Ηγουμενίτσα προχωράει…
Τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης ανακοίνωσε και επίσημα την Πέμπτη το απόγευμα το ΤΑΙΠΕΔ.
Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνει ακόμα ότι “σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα αναλάβει άμεσα όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του Ο.Λ.Α. Α.Ε.”
Την ίδια στιγμή, αλλάζουν τα μέχρι τώρα γνωστά δεδομένα για το θέμα της παραχώρησης του λιμανιού της Καβάλας ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β σύμφωνα με δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι:
«Μετά την απόφαση για την ακύρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης και αντ’ αυτού την ανάπτυξη των υποδομών του μέσω δημοσίων επενδύσεων που θα αναλάβει ο βασικός μέτοχός του, το ΤΑΙΠΕΔ, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει με αντίστοιχο μοντέλο και στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας”.
Οπως η Αλεξανδρούπολη έτσι και η Καβάλα χαρακτηρίζεται κρίσιμης γεωπολιτικής σημασίας λιμενική υποδομή που γειτνιάζει με σημαντικές ενεργειακές εγκαταστάσεις και πόρους, αλλά και με μεταφορικούς άξονες.
Οι υποδομές περιλαμβάνουν το μοναδικό εν ενεργεία παραγωγικό κοίτασμα υδρογονανθράκων στη χώρα, αυτό του Πρίνου, την υποθαλάσσια κοιλότητα στα ανοιχτά της Καβάλας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποθήκη στρατηγικών αποθεμάτων φυσικού αερίου (ο διαγωνισμός για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη), επίσης την προοπτική ανάπτυξης χώρων υποθαλάσσιας αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα και τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού αερίου TAP.
Η Καβάλα επίσης διαθέτει αεροδρόμιο, βρίσκεται δίπλα στην Εγνατία Οδό και πλησίον των κάθετων αξόνων που θα αναπτυχθούν και θα τη συνδέουν με τα Βαλκάνια, ενώ η εγγύτητα της πόλης με την Αλεξανδρούπολη είναι τέτοια που συχνά το λιμάνι της αντιμετωπίζεται ως συμπληρωματικό του ομολόγου του στα ανατολικά των ακτών της Βορείου Ελλάδος.
Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε., το 100% του μετοχικού κεφαλαίου του οποίου ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ, έχει την ευθύνη ενός λιμενικού συστήματος αποτελούμενου από τέσσερις αλληλοσυμπληρούμενους λιμένες:Το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» της Καβάλας, το οποίο εξυπηρετεί την επιβατική κίνηση, την ακτοπλοΐα, την κρουαζιέρα, το yachting και την αλιεία.
Το λιμάνι της Κεραμωτής του Δήμου Νέστου, στο οποίο εξυπηρετούνται εμπορευματική κίνηση και ακτοπλοΐα.
Το λιμάνι της Νέας Περάμου, το οποίο επίσης αποτελεί αλιευτικό καταφύγιο.
Και, τέλος, το λιμάνι «Φίλιππος Β΄», το οποίο προορίζεται για την εξυπηρέτηση εμπορευματικής κίνησης.
Το σύμπλεγμα των τεσσάρων αυτών λιμένων έχει χαρακτηρισθεί διεθνούς σημασίας, καθώς μπορεί να λειτουργήσει ως κόμβος της Ανατολικής Βαλκανικής Χερσονήσου.
Υπογραμμίζεται πως η μία από τις παραπάνω υποδομές του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, ο προβλήτας «Φίλιππος Β΄», βρίσκεται σε διαδικασία υπoπαραχώρησης με διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ στην κοινοπραξία International Port Investments Kavala, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Black Summit Financial Group και EFA Group. Για την υπoπαραχώρηση αυτή, αν και ο προτιμητέος επενδυτής, έχει αναδειχθεί από τις 6 Μαΐου, ο σχετικός φάκελλος της διαγωνιστικής διαδικασίας δεν έχει ακόμα διαβιβαστεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, καθώς, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, “εκκρεμεί ο επανακαθορισμός του αιγιαλού”.
Φαίνεται λοιπόν, ότι από την πρώτη φάση “αξιοποίησης” των 10 Περιφερειακών Λιμένων, μόνο ο διαγωνισμός πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στον όμιλο Grimaldi, προχωράει… καθώς στη Θεσπρωτική πρωτεύουσα τα έχουμε όλα… λυμένα!
Οσον αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας, το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν διαδικασίες για την εκπόνηση και έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης, τη θεώρηση ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης του λιμανιού, δηλαδή master plan, και την εκπόνηση επιχειρηματικού σχεδίου, ώστε κατόπιν να προχωρήσουν οι απαραίτητες επενδύσεις που θα χρηματοδοτήσει το ΤΑΙΠΕΔ για τη μεγέθυνση των υποδομών του και την εκβάθυνση των λιμενολεκανών του ώστε να μπορούν να ελλιμενίζονται μεγαλύτερα πλοία, και η προμήθεια και ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού του.
ΠΗΓΗ: vdella.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου