Ηγουμενίτσα: Το τρένο θα σφυρίξει το 2030...! (;;;)
Πολλές δεκαετίες γίνεται λόγος για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηγουμενίτσας με την Καλαμπάκα, ένα θέμα το οποίο πλέον ακούγεται σαν ανέκδοτο.
Κάποιες ενέργειες είχαν ξεκινήσει στο παρελθόν, αλλά δεν ολοκληρώθηκαν. Πλέον το συγκεκριμένο τμήμα (Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσας) αποτελεί σημαντικό ελλειπών τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που προωθείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αφορά στην επέκταση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Η νέα σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα είναι ενταγμένη στο Κεντρικό Δίκτυο Δίκτυο Διευρωπαϊκών Μεταφορών και έχει ξεκινήσει η διαδικασία των μελετών του έργου.
Τον περασμένο Νοέμβριο υπεγράφη μεταξύ της CINEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμφωνία χρηματοδότησης των μελετών με ποσοστό χρηματοδότησης από το ευρωπαικό πρόγραμμα CEF 50% και τα υπόλοιπο 50% από το ΠΔΕ όπου και αναμένεται να ενταχθεί.
Για να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες μελέτες, ο ΟΣΕ υπέβαλε τον Μάρτιο του 2021, αίτημα χρηματοδότησης ύψους 15 εκατ. ευρώ στο CEF 2014-2020 το οποίο εγκρίθηκε τον περασμένο Νοέμβριο ύψους 7,5 εκ. ευρώ, ωστόσο το Υπουργείο δεν έχει εγκρίνει ακόμη τα υπόλοιπα 7,5 εκ. ευρώ. Η νέα γραμμή έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.
Η ολοκλήρωση των μελετών προβλέπεται για το τέλος του 2024 και στη συνέχεια θα αναζητηθούν κονδύλια για την κατασκευή της νέας γραμμής. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στο 1 - 1,5 δισ. ευρώ. Στόχος είναι η ολοκλήρωση των έργων να έχει επιτευχθεί μέχρι το 2030.
Σημαντικό χαρακτηριστικό του έργου αποτελεί η σύνδεσή του με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η Γ΄Φάση του Λιμένα Ηγουμενίτσας, για την εξυπηρέτηση του εμπορευματικού σταθμού.
Το κυρίως ενδιαφέρον για τη σιδηροδρομική σύνδεση άλλωστε είναι η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω του λιμένα, το οποίο ωθεί τις εξελίξεις, έστω με μεγάλη καθυστέρηση...
Mε πληροφορίες από: ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου