Δήμαρχος Κέρκυρας: "Αν δεν μπορεί η Ηγουμενίτσα, να πάμε Σαγιάδα ή Πλαταριά"! - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021

Δήμαρχος Κέρκυρας: "Αν δεν μπορεί η Ηγουμενίτσα, να πάμε Σαγιάδα ή Πλαταριά"!

Δήμαρχος Κέρκυρας: "Αν δεν μπορεί η Ηγουμενίτσα, να πάμε Σαγιάδα ή Πλαταριά"!

Ζήτημα εκσυγχρονισμού της πορθμειακής σύνδεσης με την Ηγουμενίτσα έθεσε η Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας από το Γ. Πλακιωτάκη. Κάλεσε το Υπουργείο να εξετάσει τις λύσεις της Σαγιάδας αλλά και της Πλαταριάς!

Ενέργειες και πολιτικές για την αναβάθμιση της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα ζήτησε από τον Υπουργό Ναυτιλίας η δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας Μερόπη Υδραίου, υπογραμμίζοντας ότι «δεν μπορεί εν έτη 2021 να χρειάζεσαι δύο ώρες για να μεταβείς στην Ηγουμενίτσα»…

Το θέμα έθεσε στο Γιάννη Πλακιωτάκη κατά τη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης στην οποία ο Υπουργός ανακοίνωσε το πρόγραμμα λιμενικών έργων του επόμενου ΕΣΠΑ, όπου για την Κέρκυρα συμπεριλαμβάνονται για την ώρα μόνο τα λιμάνια Αγ. Στεφάνου και Μαθρακίου και με ένα πολύ μικρότερο ποσό αυτό της Λευκίμμης.

Να πάμε Σαγιάδα ή Πλαταριά!


Η Μ. Υδραίου, αναφερόμενη στη μεγάλη διάρκεια του δρομολογίου της πορθμειακής γραμμής, επανέφερε το ζήτημα του εκσυγχρονισμού της ενώ, σχετικά με το ζήτημα της αναγκαστικής μείωσης ταχύτητας στον κόλπο της Ηγουμενίτσας αλλά και της απόστασης, είπε ότι αν δεν υπάρχει λύση εκεί, τότε θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά να γίνουν έργα και ενέργειες ώστε η Κέρκυρα να… αλλάξει λιμάνι από το οποίο εξυπηρετείται από την ηπειρωτική ακτή!

«Είναι πάνδημο αίτημα η γραμμή αυτή να αναβαθμιστεί. Και, αν δεν μπορεί να αναβαθμιστεί, να βρούμε κάπου παραδίπλα, όπως είναι η Πλαταριά, όπως είναι η Σαγιάδα. Σήμερα, το να θέλει κανείς δύο ώρες για να έρθει από την Ηγουμενίτσα, είναι κάτι που θέλουμε να το αλλάξουμε. Αποτελεί τροχοπέδη σε πολλά επίπεδα, οικονομικά, τουριστικά, κοινωνικά», δήλωσε η Μ. Υδραίου.

Η Σαγιάδα και το “βυθισμένο” λιμάνι


Πάντως, η υπόθεση του Λιμανιού της Σαγιάδας δεν έρχεται για πρώτη φορά στο προσκήνιο. Με απόσταση από την Κέρκυρα περίπου 13 ναυτικά μίλια (5 λιγότερα από την Ηγουμενίτσα) αλλά και χωρίς εμπόδια ταχύτητας λόγω της ανοικτής θάλασσας, θα φάνταζε μία καλή λύση. Ωστόσο, τόσο το κεντρικό κράτος όσο και οι αρμόδιοι φορείς ποτέ δεν φάνηκε να είδαν «ζεστά» μια τέτοια λύση.

Το Λιμάνι Σαγιάδας όσον αφορά τις προβλήτες προσέγγισης πλοίων, είναι στο μεγαλύτερο μέρος του κατεστραμμένο με το τσιμέντο να έχει βυθιστεί στη θάλασσα, ενώ και η αναβάθμιση της οδικής αρτηρίας που συνδέει το χωριό με την Ηγουμενίτσα και την Εγνατία οδό, αν και αποτελεί χρόνιο αίτημα, παραπέμπεται συνεχώς στις ελληνικές καλένδες. Σήμερα, η διαδρομή απαιτεί 30 περίπου λεπτά σε μικρού πλάτους και προβληματικό δρόμο. Το έργο έχει ενταχθεί στο σχεδιασμό της Εγνατία Οδός Α.Ε. με τον «οδικό άξονα 30 / Παράκαμψη Ηγουμενίτσας» / «Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι». Ένα έργο που εκκρεμεί από το 2014 και είναι ακόμα στο στάδιο των μελετών…

Για το κομμάτι Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα έχουν προκηρυχθεί τέσσερις σχετικοί διαγωνισμοί που αφορούν σε γεωερευνητικές και τοπογραφικές εργασίες και σε περιβαλλοντικά.

Και το 2017

Το θέμα είχε επανέλθει με πρωτοβουλία των ξενοδόχων της Κέρκυρας και το Φεβρουάριο το 2017, όταν πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Δημαρχείο Φιλιατών με τον δήμαρχο Σπύρο Παππά. Σκοπός της συνάντησης ήταν η προώθηση της ιδέας πορθμειακής σύνδεσης της Κέρκυρας με το λιμάνι της Σαγιάδας. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά το ήμισυ σε σύγκριση με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και αμφότερες οι περιοχές θα ωφεληθούν δεδομένου ότι η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί. Ωστόσο, και πάλι, οι προσπάθειες δεν συνεχίστηκαν παρά την εκ νέου θετική αντιμετώπιση της Αυτοδιοίκησης της περιοχής…

Η Πλαταριά


Όσον αφορά την Πλαταριά, είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες η άρνηση της τοπικής κοινωνίας να μετατραπεί το πανέμορφο και τουριστικά ανεπτυγμένο για τη ΒΔ Ελλάδα χωριό τους σε διαμετακομιστικό λιμάνι της Κέρκυρας, θεωρώντας ότι μια τέτοια εξέλιξη μόνο προβλήματα θα φέρει και θα υποβαθμίσει την τουριστική ανάπτυξη. Ας σημειωθεί ότι η Πλαταριά είχε χρησιμοποιηθεί για λίγα χρόνια ως λιμάνι σύνδεσης με τη Λευκίμμη, αλλά το δρομολόγιο λόγω των αντιδράσεων είχε διακοπεί.

Η εκπομπή του CorfuPress.com από το 2009

Το θέμα της Σαγιάδας είχε τεθεί προ 12 ετών από τον τότε δήμαρχο της περιοχής στο περιθώριο της προσπάθειας των τότε νομαρχών της ΒΔ Ελλάδας να πιέσουν για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού αλλά και των περιφερειακών αρτηριών που θα τη συνδέουν με τις τοπικές κοινωνίες.

Το CorfuPress.com είχε κάνει έρευνα, με επιτόπια επίσκεψη στη Σαγιάδα, στο πλαίσιο της εκπομπής «Ελεύθεροι Ρεπόρτερς» που είχε προβληθεί στην ιστοσελίδα μας στις 17 Δεκεμβρίου του 2009. Τα προβλήματα που παρουσιάζονται 13 χρόνια πριν, όχι μόνο δεν διαφέρουν από τα σημερινά αλλά δείχνουν ακόμα πιο δύσκολο να ξεπεραστούν, πλέον…




ΠΗΓΗ: www.corfupress.com

Δείτε στον παραπάνω σύνδεσμο το εξαιρετικό ρεπορτάζ του corfupress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου