Έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ Ηγουμενίτσας για τα όσα ακούστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
1ου ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΕΠΑΛ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Οι εκπαιδευτικοί του 1ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Ηγουμενίτσας βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να εκφράσουμε τη δυσαρέσκεια και έντονη αντίθεσή μας στην απόφαση της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας για το θέμα της ίδρυσης πρότυπου ΕΠΑΛ.
Σεβόμαστε την απόφαση του θεσμικού οργάνου παρότι την κρίνουμε «μεσοβέζικη» ή αλλιώς «στρίβειν δια του αρραβώνος». Πέραν αυτού, μας ενοχλούν οι ανακρίβειες και όσα ανυπόστατα ακούστηκαν από υπεύθυνα θεσμικά όργανα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και συμβάλλουν στην παραπληροφόρηση των πολιτών.
- «Δεν κληθήκαμε». Πράγματι δεν κλήθηκε κανείς με πρόσκληση στη συζήτηση-ενημέρωση του σχολείου μας στις 31-5-2021, διότι στάλθηκε δελτίο τύπου που καλούσε όλους τους φορείς να παραβρεθούν. Επίσης, λόγω του έκτακτου γεγονότος, ενημερώθηκαν με e-mail και τηλεφωνικά. Όλοι γνώριζαν για την εκδήλωση.
- «Κανένας τομέας δεν θα καταργηθεί, κανένα παιδί δεν θα μείνει απ’ έξω. Το εγγυώμαι προσωπικά». Για τη λειτουργία ή κατάργηση τομέων στα πρότυπα ΕΠΑΛ καθώς και για τον αριθμό μαθητών που φοιτούν σε αυτά, αποφασίζουν η υπουργός με άλλους φορείς και όχι ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εκτός και αν έχει αποκτήσει και άλλες εξουσίες.
-«Θα λειτουργήσει Ναυτιλιακός Τομέας και Τομέας Γεωπονίας και Τροφίμων». Η Υπουργική Απόφαση για δημιουργία πρότυπου ΕΠΑΛ στην Ηγουμενίτσα δεν έχει ακόμα εκδοθεί. Επίσης, το αρμόδιο όργανο που εισηγείται τη δημιουργία τομέων, του οποίου δεν είναι μέλος ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν έχει συνεδριάσει για το θέμα αυτό. Πώς λοιπόν εξαγγέλλει τομείς που θα λειτουργήσουν; «Ακόμα δεν τον είδαμε Γιάννη τον βαφτίσαμε»;
-«Δεν χάνεται καμία οργανική θέση». Η προσεκτικότερη όμως ανάγνωση της νομοθεσίας βοηθάει να μην λέμε μισές αλήθειες που αποτελούν ένα μεγάλο ψέμα. Γιατί η οργανικότητα διασφαλίζεται μόνο για τα δύο πρώτα χρόνια.
-«Τέσσερις (4) ώρες μειωμένο ωράριο για τους εκπαιδευτικούς του πρότυπου ΕΠΑΛ». Ο νόμος ορίζει ότι το ωράριο διαμορφώνεται με απόφαση υπουργού, δηλαδή νομοθετικά. Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχει αρμοδιότητα να νομοθετεί. Συνεχίζει: « … 75 καθηγητές επί 4 ώρες μειωμένο ωράριο επί 18 ώρες, που είναι το ωράριο, ίσον 16,6 νέες θέσεις εργασίας προκύπτουν»! (Παρεμπιπτόντως, οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ είναι 55 και το ωράριο κυμαινόμενο ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Επίσης, συμπληρώνουν το διδακτικό ωράριο και σε άλλα σχολεία)!
-Τα εκατομμύρια που θα διατεθούν για το πρότυπο ΕΠΑΛ αυξομειώνονται. Τη μια μέρα είναι ένα. Την άλλη γίνονται δύο...
-«Υπάρχουν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί. Δεν τους πήγαμε πουθενά, δεν τους διώξαμε!» Επειδή ο κύριος Διευθυντής «υπηρετεί τις εντολές της υπουργού», μας προκαλεί ανησυχία η δημιουργία επί πλέον υπεράριθμων που επαναφέρει σε εμάς μνήμες του 2013 με τις διαθεσιμότητες.
-«Έρχονται καθημερινά 200 καθηγητές από τα Γιάννενα! Τι θα πάθουν οι δικοί μας αν πάνε Φιλιάτες ή Παραμυθιά!» Από την μια παρουσιάζεται υπερδιπλάσιος αριθμός καθηγητών που μετακινούνται από τα Ιωάννινα και από την άλλη οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας μπορεί να βρεθούν σε όλη την Ήπειρο, σύμφωνα με το νόμο.
-Η άποψη ότι «τα πρότυπα σχολεία είναι για τα καλά μυαλά, για τους φτωχούς» δεν τεκμηριώνεται, σύμφωνα με τις υπάρχουσες έρευνες.
-«Παλιότερα διατηρούσαν δύο ΕΠΑΛ. Το ίδιο θα γίνει τώρα» Τα παλιά ΕΠΑΛ ήταν ισότιμα. Τώρα θα είναι δύο διαφοροποιημένα, «καλό και κακό» ΕΠΑΛ. Οι νέοι μαθητές πού θα βρεθούν, αφού το μαθητικό δυναμικό της Θεσπρωτίας κάθε χρόνο μειώνεται;
Πολλά άλλα ανακριβή και αναληθή ακούστηκαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που προκαλούν απογοήτευση και ανησυχία. Η πρόταση για «δημιουργία πρότυπου ΕΠΑΛ στην Ηγουμενίτσα και η παράλληλη λειτουργία του υπάρχοντος ΕΠΑΛ» είμαστε βέβαιοι ότι θα έχει από το υπουργείο την ακόλουθη μισή ανάγνωση: «δημιουργία πρότυπου ΕΠΑΛ στην Ηγουμενίτσα», όπως μισή ανάγνωση είχαν πολλά ζητήματα στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τέλος, να επισημάνουμε ότι εκδόθηκε μόλις χθες η Υπουργική Απόφαση που καθορίζει τον αριθμό μαθητών εισαγωγής σε πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Σύμφωνα με αυτήν, μειώνεται δραματικά ο αριθμός των μαθητών που εισάγονται στα πρότυπα, αφού φαίνεται ότι δεν πληρούν πολλοί μαθητές τις προϋποθέσεις της αριστείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου