Προς ευήκοα ώτα ή ...περί βίας - Του Άλκη Φάτσιου
A] – Είναι φανερό, μήνες τώρα, ότι η έννοια της ΒΙΑΣ, η λέξη ΒΙΑ, κρατάει περίοπτη θέση, στη λίστα των πλέον πολυχρησιμοποιημένων εκφράσεων, στην καθημερινότητά μας. Τα δε πρόσφατα γεγονότα της Νέας Σμύρνης στην Αθήνα, κι όχι μόνο, δίνουν τη σκυτάλη σε όλους μας, για να συνεχίζουμε να μιλάμε, είτε ειδικά είτε γενικά περί "ΒΙΑΣ" η εκδήλωση της οποίας είναι πλέον μία διαρκής ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, και η οποία, κατά τη γνώμη μου, θα συνεχίσει να είναι…!
Με το σημείωμά μου αυτό, θα επιχειρήσω –και μαζί μου ελπίζω κι εσείς που με διαβάζετε– να προσεγγίσω, όσο μου είναι δυνατόν, τόσο κοινωνιολογικά όσο και πολιτικά, την έννοια της ΒΙΑ …
Β] – Πριν ο καθένας μας, αρχίζει να τοποθετείται απέναντι σε διάφορα φαινόμενα ΒΙΑΣ ή σε φαινόμενα που ομοιάζουν με ΒΙΑ, θα πρέπει κατά την άποψή μου, να έχει ήδη ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ, σε κάποια ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
1) ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΙΑ;; (πέραν της λεκτικής -κατά κυριολεξία- ερμηνείας)
2) ΠΟΙΟΣ ή ΠΟΙΟΙ, κάθε φορά την ορίζουν;;;
3) ΠΟΙΟΣ ή ΠΟΙΟΙ την ασκούνε;;;
4) ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ή για ΠΟΙΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ασκείται;;;
5) Τέλος έχει ορθότητα, ο σχεδόν επιβαλλόμενος "ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ" με τη μορφή δήλωσης: "Καταδικάζουμε τη Βία, απ’ όπου κι αν προέρχεται" ή πρόκειται για ένα ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΟ, ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟ και συμψηφιστικό αφήγημα και ΠΟΙΩΝ;;;
Γ] – Κατ’ αρχάς βέβαια, η κλασσική, η τυπική έννοια της ΒΙΑΣ, είναι όταν χρησιμοποιείται οποιοδήποτε όπλο ή με οποιονδήποτε τρόπο σωματικός εξαναγκασμός, από κάποιον ή αόριστο αριθμό ανθρώπων σε κάποιον ή κάποιους. Όμως δεν πρόκειται να σταθώ σε αυτόν τον –υπεραπλουστευμένο, θα έλεγα ορισμό, που συμβαίνει να είναι περίπου και ο νομικός ορισμός- για λόγους που εύκολα παρακάτω, θα γίνουν κατανοητοί…
Δ] - Κατά μήνα ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ 2013, δημοσιεύθηκε στον ΤΟΠΙΚΟ (κι όχι μόνο) έντυπο και ηλεκτρονικό ΤΥΠΟ, άρθρο μου με τον τίτλο: «ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗΝ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ... αλλά και η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ..».
Στο κείμενο εκείνο, που προκάλεσε πλήθος σχολίων, απαντήσεων κ.λ.π., μεταξύ άλλων θεμάτων, ονομάτιζα ως ΒΙΑ διάφορα τραγικά κοινωνικά φαινόμενα –και φυσικά ισχύουν και ως σήμερα…- αποτέλεσμα των ΑΝΤΙΛΑÏΚΩΝ και ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ που επιβλήθηκαν στη χώρα και κύρια στις πλάτες του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ, με τη μορφή των ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ, το πλέον σύγχρονο (μαζί με τα Μ.Μ.Ε.) ΕΡΓΑΛΕΙΟΝ ΚΑΤΟΧΗΣ και ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗΣ ενός λαού, μίας χώρας … Είναι δε ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΜΥΘΟΣ και ΑΝΗΘΙΚΟΣ ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ να λέγεται είτε από κόμματα είτε από κυβερνήσεις είτε από οποιουσδήποτε άλλους κύκλους, ότι δήθεν βγήκαμε από την πολιτική αυτή των μνημονίων, είτε το 2015 είτε το 2019 είτε μετά, … ΚΑΝΕΝΑΣ, μα κυριολεκτικά ΚΑΝΕΝΑΣ μνημονιακός βασικός νόμος, που αλυσσοδένει τη χώρα και το λαό της και του οποίου σταδιακά αφαιρούν και ξεπουλάνε όλα τα ασημικά του και όλα τα δικαιώματά του, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ… αντιθέτως, προσθέτουν και άλλους παρόμοιους… ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ, ας μάθουν ότι ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ ΝΟΜΟΙ ΙΣΧΎΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2060!!! Αν μπορεί κάποιος, ας με διαψεύσει … αλλά πριν το κάνει ας ΔΙΑΒΑΣΕΙ τις Βασικές Διατάξεις των μνημονίων και τη χρονική τους ισχύ!!!
Στο άρθρο μου λοιπόν εκείνο, ονομάτιζα ως μορφές ΒΙΑΣ, πολιτικά και κοινωνικά φαινόμενα, όπως, την –ουσιαστικά– κατάλυση της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ, ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ, ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ, στους οποίους σήμερα λόγω της πανδημίας, προστίθενται καθημερινά ολοένα και περισσότεροι, με τα αναρίθμητα λουκέτα καταστημάτων, την εξαφάνιση ή έστω τη δραστικότατη μείωση στοιχειωδών ΑΤΟΜΙΚΩΝ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ και που σήμερα, με πρόσχημα την πανδημία, βαδίζουμε και στην ψήφιση νόμων, που εγκαθιδρύουν ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ … Παράλληλα, συνεπεία των παραπάνω, είναι φανερό πως ΒΙΑ, είναι η αλματώδης αύξηση των ψυχικών νοσημάτων, κύρια της κατάθλιψης, με αύξηση έως και 85 % της κατανάλωσης σχετικών φαρμάκων…
Σήμερα μπορούμε κάλλιστα να ονομάσουμε και νέα κοινωνικά φαινόμενα ως μορφές ΒΙΑΣ, όπως την εγκατάλειψη του Δημόσιου Τομέα Υγείας με ό,τι αυτό συνεπάγεται, την κατάργηση του Πανεπιστημιακού ασύλου, τη δημιουργία Πανεπιστημιακής Αστυνομίας, τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης στις μεταναστευτικές δομές και κύρια σε αυτήν του Καρά Τεπέ της Λέσβου…
Όλα τα παραπάνω, ΒΑΡΒΑΡΑ και ΑΝΤΙΛΑΪΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ φαινόμενα, όπως είναι φυσικό και με τη διαχρονική ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ των Αστυνομικών Δυνάμεων ΒΙΑΣ (Α.Δ.Β.), δηλαδή με τον κυρίως Εκτελεστικό και Επιχειρησιακό Βραχίονα της Πολιτειακής εξουσίας, όταν κοινωνικές ομάδες, συλλογικότητες, η ίδια η κοινωνία προσεπάθησαν και προσπαθούν να αντιδράσουν… Για την όλη παραπάνω, ζοφερή εικόνα, για το τώρα και το μέλλον του λαού μας και της χώρας γενικότερα, η ευθύνη βαριά σε όλο το ΔΕΣΠΟΖΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Όποιος από τους συμπατριώτες μου, δεν κατανοεί ή δεν αποδέχεται τα παραπάνω, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι είτε ΑΦΕΛΗΣ είτε ΙΔΙΟΤΕΛΗΣ και συνεπώς, ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ, ΕΧΘΡΟΣ της κοινωνίας και των συμφερόντων των ΠΟΛΛΩΝ…
Όλα τα παραπάνω, κοινωνικά και πολιτικά φαινόμενα, τα οποία καταγράφω ως μορφές ΒΙΑΣ, σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες, έγκριτους ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΥΣ και ΠΟΛΙΤΕΙΟΛΟΓΟΥΣ, εκπορεύονται, γεννώνται και εκκολάπτονται από ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΗΓΗ: Από την ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ και αναφέρεται σαν έννοια, με τον όρο ΚΡΑΤΙΚΗ ΒΙΑ!!!
Ε] Όπως είναι φυσικό, για την πληρότητα της ανάλυσης, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ, να απουσιάζει και μία άλλη, ΚΟΡΥΦΑΙΑ θα έλεγα, διάσταση της έννοιας της ΒΙΑΣ.
Με απλά, απλούστατα λόγια:
ΕΙΝΑΙ ποτέ δυνατόν, να θεωρηθεί κατακριτέος ο ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ, η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ενός σκλαβωμένου λαού, εναντίον του ΚΑΤΑΚΤΗΤΟΥ;;;
ΕΙΝΑΙ ποτέ δυνατόν, να θεωρηθεί κατακριτέα η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ο ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ της συντριπτικής πλειοψηφίας της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, εναντίον μίας ΑΙΣΧΡΗΣ, ΑΝΗΘΙΚΗΣ και ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ μειοψηφίας, -που αποδεδειγμένα ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΕΙ τους ΠΟΛΛΟΥΣ- με ΜΟΝΟ κριτήριο (και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις) ότι τάχα, οι μέθοδοι, οι τρόποι, που χρησιμοποιούν οι ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟΙ, οι ΞΕΣΗΚΩΜΕΝΟΙ, οι ΑΝΤΙΔΡΟΥΝΤΕΣ, περιέχουν και το στοιχείο της ΒΙΑΣ;;; Προφανώς θα ήταν ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ μία τέτοια άποψη και ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΑ και ΠΟΛΙΤΙΚΑ και σίγουρα παντελώς ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ…
Με αναμφισβήτητο λοιπόν δεδομένο, ότι οι ΑΓΩΝΕΣ για ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΑΤΟΜΙΚΑ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ, δεν γίνονται με τριαντάφυλλα και γιορτές ΑΝΘΕΣΤΗΡΙΩΝ, η τυχόν παραδοχή της αντίθετης άποψης, δεν θα επέτρεπε ΠΟΤΕ, την πραγματοποίηση της ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ του 1789, της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ του 1821, ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ του 1917, για αναφερθώ ενδεικτικά σε αυτές τις τρεις (3) ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΙΣ που βαθύτατα επηρέασαν την ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ …
Επίσης ουδέποτε θα πραγματοποιήτο το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ κατά των Γερμανών Ναζιστών κατακτητών, το ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΚΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ κ.λ.π ούτε φυσικά θα επέτρεπε τη δημιουργία ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ τόσο στην ΕΛΛΑΔΑ όσον και αλλού εναντίον στυγνών ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΩΝ…
ΕΙΝΑΙ ποτέ δυνατόν, να θεωρηθεί κατακριτέα, η στάση των πολιτών, που ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ διαδηλώνοντας –και όχι μόνο- που προσπαθούν να ΑΠΟΚΡΟΥΣΟΥΝ ή να ΑΜΥΝΘΟΥΝ με ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ στην ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ και ΒΙΑ, δεχόμενοι, κατά κανόνα βάρβαρη και απρόκλητη επίθεση από τον κυρίως επιχειρησιακό και εκτελεστικό βραχίονα του Κράτους, δηλ. τις Αστυνομικές Δυνάμεις Βίας (Α.Δ.Β), με μόνο λόγο και αιτία, επειδή τολμούν να διεκδικήσουν στοιχειώδη ΑΤΟΜΙΚΑ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, από την αφαίρεση των οποίων διακυβεύεται η ίδια τους η ΕΠΙΒΙΩΣΗ, η ίδια τους η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ αλλά και η ΟΝΤΟΤΗΤΑ της πατρίδας τους ;;; ΟΧΙ βέβαι …
ΕΙΝΑΙ δυνατόν, να συνεχίσουμε να ανεχόμαστε ΑΒΟΥΛΟΙ, ΑΠΡΑΓΟΙ και ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ, τις συνέπειες μιας πολιτικής που εκπορεύεται από μία αποδεδειγμένα ΕΠΙΖΗΜΙΑ, για τα λαϊκά συμφέροντα, ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ, έστω και αν αυτή περιβάλλεται από τον κοινοβουλευτικό μανδύα της νομιμότητος;;; Όχι βέβαια … Άλλωστε μην ξεχνάμε: Είμαστε εκατομμύρια και είναι ΛΙΓΟΙ, ΟΛΙΓΙΣΤΟΙ και παντελώς ΑΣΗΜΑΝΤΟΙ… Νομίζω ότι γίνεται φανερό πλέον, ύστερα από όλα τα παραπάνω, ότι οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ στα ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ που θέτω στην αρχή του κειμένου, βρίσκονται μέσα σε αυτά (ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ)…
ΣΤ] Σαν επίλογο στις παραπάνω σκέψεις:
Πιστεύω, ότι πρέπει, επιτέλους να ειπωθεί ένα μεγάλο ΟΧΙ στην ΗΡΩΪΚΗ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ των συμπατριωτών μας και μελών της κοινωνίας, όταν αυτοί δέχονται συνεχή και καθημερινά κτυπήματα, σε βάρος των ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ, σε βάρος της ίδιας τους της ΖΩΗΣ, και να υπομένουν αυτά ΑΓΟΓΓΥΣΤΑ και ΑΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΤΑ, σαν τους πρώτους ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ στις αρένες με τα άγρια ζώα… Στη σημερινή συγκυρία –και όχι μόνο– πιστεύω ακράδαντα πως μία σωστή, μία ΥΓΙΗΣ κοινωνία, έχει ανάγκη κυρίως ελεύθερων από κάθε εξάρτηση ΠΟΛΙΤΩΝ (όχι βεβαίως υπηκόων) και φυσικά δεν έχει ανάγκη ΗΡΩΩΝ!
Οφείλουμε με άλλα λόγια, ως ενεργοί ΠΟΛΙΤΕΣ να ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ, να ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΜΕ, να ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ αλλά και να αμυνόμεθα ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ, απέναντι στην οποτεδήποτε και με οποιοδήποτε τρόπο εκδηλούμενη ΚΡΑΤΙΚΗ ΒΙΑ.
Σε αυτήν τη στάση άλλωστε συνηγορεί και αυτό το ίδιο το αστικό ΣΥΝΤΑΓΜΑ (άρθρο 120 παρ. 2 και 4, άρθρο 22 σε συνδ. Ν. 152/85 κ.λ.π καθώς επίσης και τα άρθρα του ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ 330, 20, 22, 25 κ.λ.π). Η συγκεκριμένη νομική αναφορά για τους αείποτε αγωνιούντες για εξεύρεση νομικού ερείσματος…
Κυρίως όμως, συνηγορεί η ίδια μας η Ιστορία, η ιστορία του Ελληνικού Λαού –διαχρονικά- για ελευθερία από ξένους και ντόπιους ΔΥΝΑΣΤΕΣ και καθεστώτα, για κοινωνικούς αγώνες, προς απόκτηση ή διατήρηση ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ και ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ…
Επίσης στην παραπάνω στάση συνηγορεί βέβαια και ο ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ, όταν αυτήν την αντίδραση κατά της Διοίκησης ή οργάνων αυτής (ΚΡΑΤΟΥΣ) τη θεωρεί για ένα λαό: <ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΙΕΡΟ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥ (σ.σ: υποχρεώσεών του).
Σήμερα είναι περισσότερο απαραίτητο από ποτέ, η ενεργοποίηση των ΠΟΛΙΤΩΝ, με ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ και ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ, στηριγμένοι στις ΔΙΚΕΣ τους ΔΥΝΑΜΕΙΣ και ΜΕΘΟΔΟΥΣ, να πάρουν άμεσα αγωνιστικές πρωτοβουλίες, χωρίς να περιμένουν θαύματα από "φωτισμένα" κόμματα και συλλογικότητες με επίσης φωτισμένους αρχηγούς και αρχηγίσκους ακόμα και Πολιτικούς Μεσσίες, που ενώ υποτίθεται ή πράγματι είναι αντίθετοι σε αυτές τις πολιτικές, με την πρακτική τους, ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΟΥΝ τον μόνο αξιόπιστο ΚΙΝΗΤΗ της ΙΣΤΟΡΙΑΣ δηλ. τις ΛΑΪΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ!!! (Στο σημείο αυτό, ας θυμηθούμε τους εμβληματικούς ‘’ΜΟΙΡΑΙΟΥΣ ‘’ του ΚΩΣΤΑ ΒΑΡΝΑΛΗ). Τώρα λοιπόν ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ…
Φίλτατοι αναγνώστες μου.
Ανεξάρτητα των όποιων προβλημάτων ενός εκάστου, (άλλωστε, σχεδόν ΟΛΟΙ έχουμε…), νομίζω ότι ΠΑΝΤΑ έχουμε τη ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ, μπροστά στα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ, να ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ τη ΣΩΣΤΗ ΠΛΕΥΡΑ, να στεκόμαστε στη ΣΩΣΤΗ μεριά… Αν μη τι άλλο, η επιλογή αυτή, είναι τουλάχιστον, ζήτημα στοιχειώδους ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ… Η επιλογή της ΟΥΔΕΤΕΡΗΣ στάσης, δεν είναι απλά αποφυγή της ΑΤΟΜΙΚΗΣ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ Ευθύνης, είναι, εν τέλει ΣΥΝΕΝΟΧΗ!!!
Νομίζω ότι ο συνειρμός όλων των παραπάνω –και κυρίως για την ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ της αντίδρασής μας- βάσιμα με οδηγεί σε ένα μικρό απόσπασμα από τον "ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ" του οικουμενικού Τούρκου ποιητή ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ, το οποίο επιθυμώ να μοιραστώ μαζί σας και που κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί κι αυτό σαν μια συνηγορία: "...ΓΙΑ ΜΕΝΑ το λοιπόν, το πιο ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ, πιο ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΟ, πιο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟ και πιο ΜΕΓΑΛΟ, είναι ένας ΑΝΘΡΩΠΟΣ που τον ΜΠΟΔΙΖΟΥΝ να ΒΑΔΙΖΕΙ. Είναι ένας ΑΝΘΡΩΠΟΣ που τον ΑΛΥΣΟΔΕΝΟΥΝΕ ".
Καλημέρα σας ή μήπως ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ;;;
ΑΛΚΗΣ ΦΑΤΣΙΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
6 Ιουνίου 2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου