Ανοιχτή επιστολή της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας για τις τρέχουσες εκπαιδευτικές εξελίξεις! - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020

Ανοιχτή επιστολή της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας για τις τρέχουσες εκπαιδευτικές εξελίξεις!

Ανοιχτή επιστολή της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας για τις τρέχουσες εκπαιδευτικές εξελίξεις!

Ε.Λ.Μ.Ε. ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 
Ηγουμενίτσα 18/12/2020 
Αρ . Πρωτ.: 43 
mail:elmethesprotias@gmail.com 

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 
ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΕΧΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ 

κοινοποίηση: Σχολεία Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης Θεσπρωτίας, 
Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Θεσπρωτίας, 
Εργατικά Σωματεία, εκπαιδευτικοί ΕΛΜΕ, 
τοπικά ΜΜΕ. 

Αγαπητοί μας μαθητές, γονείς, συνάδελφοι, 
Εν μέσω των πρωτόγνωρων συνθηκών που ζούμε, ως ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας, κρίναμε απαραίτητο να ενημερώσουμε ολόκληρη την κοινωνία της Θεσπρωτίας για τα πολύ σοβαρά τρέχοντα ζητήματα της εκπαίδευσης. Θέματα που ενδιαφέρουν και αγγίζουν κάθε σπίτι, κάθε οικογένεια του νομού μας. 

Τηλεκπαίδευση – μύθοι και αλήθειες: 
Ο μεγαλύτερος μύθος των ημερών μας είναι η εκτίμηση του Υπουργείου ότι η τηλεκπαίδευση λειτουργεί κανονικά, χωρίς προβλήματα. Τα προβλήματα έλλειψης εξοπλισμού, έλλειψης σύνδεσης διαδικτύου, πολλών ατόμων μέσα σε κάθε σπίτι που είτε κάνουν τηλεκπαίδευση είτε τηλεργάζονται είναι γνωστά σε κάθε οικογένεια. Όσο και να προσπαθεί να τα αποσιωπήσει
η κυβέρνηση. Τι στιγμή μάλιστα που κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα, αν και μεσολάβησε το τετράμηνο Ιουνίου -Σεπτεμβρίου, για να στηρίξουν το έργο μαθητών και εκπαιδευτικών, εκτός από κάποια σκόρπια (ολιγάριθμα) tablet, ακατάλληλες μάσκες, μπόλικες συμβουλές και συστάσεις, μερικές πρόχειρες επιμορφώσεις “κατόπιν εορτής” εφόσον ήδη οι εκπαιδευτικοί είχαν μάθει με δικές τους προσπάθειες (ατομικές ή συλλογικές) και δικούς τους οικονομικούς πόρους είχαν ήδη πετύχει να δουλεύουν την πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης. 

Η πραγματικότητα της τηλεκπαίδευσης απέχει λοιπόν πολύ από κάθε έννοια σωστής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παρόλα αυτά οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στάθηκαν και εξακολουθούν να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και βρέθηκαν τόσο την Άνοιξη όσο και το Φθινόπωρο (που έκλεισαν τα σχολεία) δίπλα στους μαθητές έχοντας επίγνωση των κινδύνων (ειδικά σε ανήλικα παιδιά) αλλά και των ορίων αυτής της διαδικασίας. 
Ως εκπαιδευτικοί αισθανόμαστε περήφανοι που στεκόμαστε στο πλάι των μαθητών μας. Ταυτόχρονα αισθανόμαστε διπλά περήφανοι για τους μαθητές μας που σε όλο αυτό το διάστημα έχουν επιδείξει ωριμότητα, υπευθυνότητα και φιλότιμο.
Βέβαια προκύπτουν και πολλά ακόμη σοβαρότατα τρέχοντα προβλήματα για τους μαθητές μας, ειδικά του Λυκείου. Ήδη έχει θεσπιστεί η αντιδραστική “Τράπεζα Θεμάτων” από την Α’ Λυκείου ενώ στην Γ’ Λυκείου οι μαθητές μας προετοιμάζονται (όπως μπορούν) για τις Πανελλαδικές. 
Θεωρούμε επιβεβλημένη την αναστολή της “Τράπεζας Θεμάτων” και επαναφέρουμε τη θέση περί γενικής της απόσυρσης. Ακόμη πιο επιβεβλημένη είναι η άμεση περικοπή ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθητών και η συνεχής επαναξιολόγησή της, ανάλογα με τις συνθήκες που θα επικρατήσουν από το Γενάρη μέχρι τον Ιούνιο. Είναι αδιανόητο και εγκληματικό τα παιδιά μας και οι οικογένειές τους να περάσουν τα περυσινά και να μην γνωρίζουν την ύλη λίγες βδομάδες πριν τις εξετάσεις!

Εξ αποστάσεως αξιολόγηση μαθητών - το πιο σύντομο ανέκδοτο του μήνα: 
Μέσα από τους “γυάλινους πύργους” της η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ξαναχτύπησε για ακόμη μια φορά. Καλεί τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν στην εξ αποστάσεως αξιολόγηση των μαθητών μας βάζοντας διαγώνισμα τετραμήνου στο σπίτι! Οι οδηγίες που δίνει το Υπουργείο για την τηλε-εξέταση μόνο γέλιο προκαλούν. Μας προτείνει να προχωρήσουμε σε διάφορα “τρικ” ώστε να διασφαλιστεί το αδιάβλητο του διαγωνίσματος… 
Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος εκπαιδευτικός για να καταλάβει ότι εξ αποστάσεως αδιάβλητες εξετάσεις δεν μπορούν να υπάρξουν εκτός αν στόχος του Υπουργείου είναι απλά “να βγει η υποχρέωση” ή ακόμη χειρότερα, κάποιοι που έχουν τα μέσα, τεχνολογικά και οικονομικά, να εξασφαλίσουν το “άριστα” με κάθε τρόπο...
Από την πλευρά μας ως παιδαγωγοί πρέπει να επαναφέρουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στην τάξη.
Καταρχάς η αξιολόγηση των μαθητών μας δεν περιορίζεται σε ένα στείρο διαγώνισμα. Να τονίσουμε ότι ο βαθμός τετραμήνου είναι ένας δείκτης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας μέσα στη σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.
Υπό τις παρούσες συνθήκες ζητάμε την παράταση του Α τετραμήνου ώστε να ολοκληρωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία όπως της πρέπει: μέσα στην σχολική αίθουσα. 
Επίσης η νομοθεσία προβλέπει ότι αν για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι δυνατή η αξιολόγηση ή η κατάθεση της βαθμολογίας στο Α τετράμηνο, τότε γίνονται στο Β τετράμηνο. 

Επαναλειτουργία σχολείων – θα ανοίξουν όπως το Σεπτέμβρη; 
Πλέον όλη η ελληνική κοινωνία έχει ασπαστεί και έχει κατανοήσει τα επιχειρήματα και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας (σύλλογοι εκπαιδευτικών, γονέων, συντονιστικά μαθητών) για τους όρους λειτουργίας των σχολείων. 15 μαθητές ανά τμήμα, ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας, μάσκες και αντισηπτικά για όλους, επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους. Ποιο από αυτά τα λογικά και δίκαια αιτήματα ικανοποιήθηκε από την κυβέρνηση; ΚΑΝΕΝΑ. Ο “λόγος” φυσικά ήταν ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Όπως χρήματα δεν υπάρχουν και για νέες ΜΕΘ. Ενώ υπάρχουν μπόλικα ευρώ για MME, κλινικάρχες και πολεμικά αεροσκάφη Rafale… Κατάσταση που αποτυπώνεται έκδηλα και στο νέο αντιλαϊκό προϋπολογισμό που εγκρίθηκε στη Βουλή αυτές τις μέρες.
Το προηγούμενο διδακτικό έτος υπήρξαν αρκετά και σημαντικά κενά αφού η ολοκλήρωση της ύλης δεν ήταν δυνατή.
Το Υπουργείο μας συνέστησε να καλύψουμε όλα τα κενά μέσα στο πρώτο δεκαήμερο λειτουργείας των σχολείων. Είναι δυνατόν;
Ερωτούμε λοιπόν: η κυβέρνηση σκοπεύει να ανοίξει τα σχολεία το Γενάρη με το ίδιο μοντέλο του Σεπτέμβρη; Σκοπεύει δηλαδή να εφαρμόσει στα σχολεία μας σύστημα “φυσαρμόνικα” (άνοιξε- κλείσε); Αν ναι, θα είναι υπόλογη και ένοχη τόσο για τα κρούσματα στα σχολεία όσο και για την εγκληματική αντιπαιδαγωγική της πρακτική να φυλακίζει τα μυαλά, τις ψυχές και τα μάτια των μαθητών πίσω από μια οθόνη. Διότι κάθε νοήμων άνθρωπος μπορεί να συμπεράνει ότι αν τα σχολεία έκλεισαν Νοέμβρη με θερμοκρασίες κοντά στους 20 βαθμούς και ανοιχτά παράθυρα, τότε το Γενάρη με 0–10 βαθμούς, το νέο “λουκέτο” θα είναι θέμα ολίγων εβδομάδων.
Ενδεικτικό της κατάστασης για τη μη λήψη μέτρων, είναι το παράδειγμα των Ειδικών Σχολείων που παραμένουν ανοικτά, θέτοντας σε κίνδυνο καθημερινά μαθητές και εργαζόμενους (εκπαιδευτικούς και επικουρικό προσωπικό).

Πανδημία – αφού βρήκαμε παπά… ας τα θάψουμε όλα!
Σε όλη της διάρκεια της πανδημίας σε αυτούς τους 10 μήνες η κυβέρνηση βρήκε την ευκαιρία να περάσει νόμους και άλλα νομοθετήματα αντιασφαλιστικά, αντεργατικά, αντιεκπαιδευτικά, ευρύτερα αντιδραστικά. 
Στο χώρο της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση κατά τα πρώτο lock-down, ψήφισε ένα αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο και περίμενε τη δεύτερη καραντίνα να φέρει νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση ενώ προετοιμάζει νομοσχέδια για την αξιολόγηση και τα ΑΕΙ. Το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση είναι συνέχεια της επίθεσης στο περιεχόμενο και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και αναπόσπαστο στοιχείο του “σχεδίου Πισσαρίδη”. Η περίφημη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας δεν είναι τίποτε άλλο παρά η παροχή φθηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού στις μεγάλες επιχειρήσεις. 
Δεν είναι τυχαίο ότι η κατάθεσή του συνδυάζεται με το νομοσχέδιο που ανατρέπει τα εργασιακά δικαιώματα και φέρνει τη γενίκευση της ανασφάλιστης εργασίας, την καθιέρωση 10ωρης εργασίας και την κατάργηση του 8ώρου, την αύξηση των απλήρωτων υπερωριών, την καθολική κατάργηση της Κυριακάτικης Αργίας, το τσάκισμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Με το νέο νομοσχέδιο πετσοκόβεται η γενική μόρφωση σε 15χρονα παιδιά για να μάθουν σκόρπιες και αποσπασματικές εργασιακές δεξιότητες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της άκρατης αντιδημοκρατικότητας της κυβέρνησης και του Υπουργείου είναι και η διοργάνωση τηλε-εκλογών παρωδία για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια της εκπαίδευσης. Οι συνάδελφοι γύρισαν μαζικά την πλάτη σε αυτή την διαδικασία με ποσοστό αποχής άνω του 93%! Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει αμετανόητο και εμμένει στον αυταρχισμό και στην επιβολή «με το έτσι θέλω» της πολιτικής του. Αφού δεν έπιασαν οι απειλές, οι καταναγκαστικές υποψηφιότητες, η διαστρέβλωση και τα ψέματα, η κινητοποίηση του διοικητικού και κομματικού μηχανισμού της κυβέρνησης, μετά και τη δηλωμένη απόφαση όσων φέρονται να εκλέχθηκαν από τις εκλογές παρωδία να παραιτηθούν, έφερε διάταξη όπου προβλέπει ότι τα υπηρεσιακά συμβούλια μπορούν να λειτουργήσουν και χωρίς αιρετούς!

Η λύση βρίσκεται στην οργάνωση της πάλης και στους αγώνες! 
Όλοι μαζί ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΜΑΘΗΤΕΣ, ΓΟΝΕΙΣ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ μπορούμε να διεκδικήσουμε την παιδεία που μας αξίζει 
Παρ’ όλες τις ιδιαιτερότητες της περιόδου ως εκπαιδευτικοί και ευρύτερα ως εκπαιδευτική κοινότητα αισθανόμαστε ΝΙΚΗΤΕΣ! 
Νικητές γιατί σταθήκαμε και στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας με κάθε πρόσφορο μέσο. 
Νικητές γιατί ακυρώσαμε στην πράξη το σχέδιο της κυβέρνησης να βάλει κάμερες στις τάξεις και να κάνει το μάθημα “big brother”. 
Νικητές γιατί παραμερίσαμε το φόβο και τις απειλές και ακυρώσαμε τις τηλε-ψευτο-εκλογές που σκοπό έχουν να βάλουν στο “γύψο” τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα. 
Νικητές γιατί δεν πέσαμε στην παγίδα να βάλουμε τηλε-απουσίες στους μαθητές μας επειδή αυτοί δικαίως απαιτούσαν ασφαλή σχολεία μέσα από τις κινητοποιήσεις τους. 

Ηγουμενίτσα, 18 Δεκεμβρίου 2020 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ            ΚΙΤΣΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου