Ηγουμενίτσα: Εισήγηση του Γ. Γόγολου στο Δ.Σ. για τον ποδηλατόδρομο στην Κύπρου - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

Ηγουμενίτσα: Εισήγηση του Γ. Γόγολου στο Δ.Σ. για τον ποδηλατόδρομο στην Κύπρου

Ηγουμενίτσα: Εισήγηση του Γ. Γόγολου στο Δ.Σ. για τον ποδηλατόδρομο στην Κύπρου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
του επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 
Γιάννη Κ. Γόγολου 

Βερσαλλίες … ! 

Κύριε πρόεδρε, κύριε Δήμαρχε, αγαπητοί συνάδελφοι 
Είναι η πρώτη φορά που ως Δημοτικός Σύμβουλος αισθάνομαι τόσο άσχημα που βρίσκομαι στα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου. 
Το λέω με απόλυτη ειλικρίνεια. 
Διάβασα και ξαναδιάβασα την εισήγηση του κ. Λώλου. Την άκουσα και σήμερα με προσοχή κατά την αρχική του εισήγηση. 
Μελέτησα ενδελεχώς τα κείμενα που στάλθηκαν στην επιτροπή διαβούλευσης από τα μέλη της. 

Είδα τα σκαριφήματα για πού αποτυπώνουν τις προτεινόμενες παρεμβάσεις 
Αναρωτήθηκα αν κάτι δεν βλέπουν ή δεν αντιλαμβάνομαι εγώ καλά. 
Έκανα κάτι απλό …και αναγκαίο. 
Περπάτησα την οδό Κύπρου, την Αγ. Αποστόλων & Ξάνθου και τις υπόλοιπες οδούς αρκετές φορές. 
Με κίνηση το πρωί. Με μποτιλιάρισμα το μεσημέρι. Χωρίς κίνηση τις Κυριακές το πρωί. 
Αισθάνομαι λοιπόν άσχημα, διότι τείνω να σκεφθώ ότι ο κ. Λώλος δεν έκανε τίποτε από τα παραπάνω. Ούτε επεξεργάστηκε τις εισηγήσεις ούτε περπάτησε την πόλη. 
Αισθάνομαι άσχημα, διότι εμμένει στην εισαγωγή ενός θέματος για συζήτηση στο Δημοτικό συμβούλιο, για το οποίο υπάρχει καθολική αντίδραση από του κατοίκους της Ηγουμενίτσας. 
Αισθάνομαι άσχημα, διότι ο κ. Λώλος έχει την εμμονή για τη δημιουργία ενός κακώς σχεδιασμένου έργου. 
Αισθάνομαι άσχημα, διότι το φέρνει με μία εισήγηση που δεν υπηρετεί σε κανένα σημείο την ανάγκη δημιουργίας των ποδηλατοδρόμων. 

Kι επειδή μερικές φορές στις αναφορές μου παίρνω παραδείγματα από ιστορικά πρόσωπα ή γεγονότα, δεν θα το αποφύγω και σήμερα. 
Υπήρξε ένα «ηγέτης» που ήταν θαμπωμένος από τον εαυτό του, την επιβλητική προσωπικότητά του και την σοφία των αποφάσεων του. 
Αναφέρομαι βεβαίως στον Λουδοβίκο τον 14ο, που έμεινε στην ιστορία για τη φράση «το Κράτος είμαι εγώ». 
Και για κάτι ακόμη. 
Ότι οι σύμβουλοί του, δεν του επέτρεπαν να δει την πραγματικότητα. Συνήθιζε να περπατά στην αίθουσα των κρυστάλλων στις Βερσαλλίες, ενώ οι σύμβουλοί του τον ακολουθούσαν υμνώντας τον. Με συνέπεια να τα «γνωρίζει και να τα πράττει όλα σωστά». Κατά τη γνώμη του φυσικά. Γιατί δεν έβγαινε από τις Βερσαλλίες… 

Ο κ. Λώλος με την εμμονή του στη σημερινή εισήγησή, φανερώνει ότι δεν είναι από τους ηγέτες που μπαίνουν στη θέση των πολιτών, των επαγγελματιών και των επιστημόνων. Τους θεωρεί «συντεχνίες» που βλέπουν μόνο το συμφέρον τους. 
Θεωρεί λοιπόν ότι μόνον ο ίδιος και οι συμβουλάτορες με τα tablet έχουν τη γνώση και την πληρότητα για να κάνουν εισηγήσεις και να παίρνουν αποφάσεις. 

Εν προκειμένω, το κάνουν μέχρι ….απελπισίας .. (των άλλων ) 
Θεωρώ ότι δεν το κάνουν από κακή πρόθεση… 
Γι' αυτό οι αποφάσεις τους για τον τόπο, είναι πλέον επικίνδυνες ! 
Επί της ουσίας τώρα του θέματος, όπως το εισηγήθηκε ο κ. Λώλος 
Το σύνολο των επαγγελματικών φορέων απορρίπτει την εισήγηση. 
Το σύνολο των επιστημονικών φορέων απορρίπτει τη εισήγηση επίσης 
Η πλειοψηφία των μελών της επιτροπής διαβούλευσης, εισηγείται την απόρριψη. 
Το κάνουν όλοι τους με τεκμηρίωση μεν αλλά και την απορία για την ανάγκη του έργου, τη σπουδή που υπάρχει και την μη τεκμηριωμένη εισήγηση. 
Είμαι της άποψης ότι οι πολίτες και οι φορείς, είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από τις ηγεσίες τους. Αν ακούσεις προσεκτικά τα λόγια τους, μέσα σε αυτά βρίσκεις τις περισσότερες και πιο ενδεδειγμένες λύσεις για τα προβλήματα. 
Από την πλευρά της παράταξης μου, μένει να επισημάνω μερικά σημεία από την εισήγηση και την προχειρότητα που την διακρίνει : 

Θεωρούμε αρχικά, ατυχή την προσπάθεια της Δημ. Αρχής να συνδέσει τη δημιουργία ποδηλατόδρομων στην Ηγουμενίτσα με την πανδημία (Covid 19). 

Θεωρούμε άστοχη την προσπάθεια της Δημ. Αρχής να επισυνάψει το ΦΕΚ 2448/Β΄/19.06.2020 που αναφέρεται στην Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών & ποδηλάτων. Ίσως το έκανε για να μας εντυπωσιάσει. Ή να μας απογοητεύσει από τον όγκο της και μη τη διαβάσουμε. 

Απέτυχε και στα δύο. 
Βέβαια, για όσους τη διάβασαν θα διέκριναν την προσπάθεια της Δημ. Αρχής να κάνουν την εισήγηση πιο ελκυστική την μετέτρεψαν σε έκθεση ιδεών. Βέβαια υπάρχουν διάφορα σημεία, όπου οι αντιγραφές κειμένων και τα copy paste, δεν είχαν και τόση μεγάλη επιτυχία: 

Θα αναφερθώ σε μερικά που αναφέρουν : 
Η κρίση του Coronavirus (COVID-19) είχε τρομερό αντίκτυπο στη ζωή και την υγεία πολλών πολιτών της χώρας, καθώς και σοβαρές οικονομικές συνέπειες. 
Αλήθεια, σε ποια φάση της πανδημίας βρίσκεται ο εισηγητής ; Πότε γράφτηκε η εισήγηση και αναφέρεται σε παρελθόντα χρόνο για τον Covid; 

Σε άλλο σημείο: 
Παρατηρήθηκε, ότι η μείωση της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας λόγω Covid, οδήγησε σε μετασχηματισμό του αστικού περιβάλλοντος σε πολλές από τις πόλεις μας. 
Γνωρίζει ο κ. Λώλος τι σημαίνει ο όρος που χρησιμοποίησε ! 
Αλλά δεν φθάνουν οι αντιγραφές. Προχώρησε ο εισηγητής συμπεράσματα, που μόνο στο μυαλό εσώκλειστων, βολεμένων και με λυμένα τα οικονομικά προβλήματα θα μπορούσαν να υπάρξουν ως συμπέρασμα: 

Η κρίση της πανδημίας, έγινε αφορμή να ξανα-μπεί στην κορυφή της δημόσιας συζήτησης το θέμα της πεζής μετακίνησης, της ποδηλασίας.. 
Δηλαδή, τώρα με την πανδημία βρίσκεται στην κορυφή της δημόσιας συζήτησης το θέμα της πεζής μετακίνησης, της ποδηλασίας 
Που κατοικούν, τι μου διαφεύγει από τα αποτελέσματα της κρίσης και δεν αντιλαμβάνομαι ; 
Στις Βερσαλλίες κατοικούμε …αγαπητοί συνάδελφοι ! 
Και επειδή όταν δεν μπαίνεις στη διαδικασία για την εξεύρεση της καλλίτερη λύσης σε ένα πρόβλημα, είναι ευκολότερες οι Λουδοβίκειες αποφάσεις : 

Σε κάθε περίπτωση, ο χώρος που θα δοθεί σε πεζούς και ποδηλάτες θα παρθεί από χώρο των οδών, που σήμερα χρησιμοποιείται από το αυτοκίνητο για κίνηση και για στάθμευση. 
Ούτε μία παράγραφος για τις διακόσιες και πλέον θέσεις στάθμευσης των κατοίκων, που θα χαθούν… ! 
Γιατί να ενδιαφερθούμε για τους πολίτες. Έτσι κι αλλιώς πείθονται εύκολα και μας ακολουθούν ; 
«Ποιοι φορείς και ποιοι κάτοικοι θα αντιδράσουν; » 
Έλεγε με στόμφο στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τη χερσαία ζώνη, κατόπιν ερωτήματος του κ. Δώρη Δήμα. 

Για το έργο αυτό κάθε αυτό. 
Επισημαίνω ενδεικτικά μερικά σημεία. Όχι από την πλευρά του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά από την πλευρά του απλού πολίτη, που σε μελλοντικό χρόνο θα κάνει χρήση των προτεινόμενων ποδηλατοδρόμων 

Για το Μέτρο 1,2,3. Της εισήγησης 
Απλά και ανθρώπινα, θα ζητήσουμε από τον κ. Λώλο να παρακολουθήσει την προσπάθεια μιας κυρίας με τον 10 χρόνο γιο της με τα ποδήλατά τους, που θα πάνε να ψωνίσουν στο τέλος της οδού Δαγκλή, με εκκίνηση από την Πλατεία Δημαρχείου που αρχίζει ο προτεινόμενος Ποδηλατόδρομος. 

Σημ. Βέβαια η κατοικία όλων των ποδηλατών δεν είναι η Πλατεία Δημαρχείου. Με ποιόν τρόπο θα φθάσουν σε αυτό το σημείο ασφαλείς ως ποδηλάτες μάλλον δεν αφορά τον τον εισηγητή. 
Ξεκινάνε την πορεία τους για να κάνουν τις αγορές τους υποθετικά, αλλά αντιμετωπίζοντας τα πραγματικά προβλήματα ως ποδηλάτες στην οδό Κύπρου: 
Ένα λεωφορείο στη Στάση του ΚΤΕΛ που επιβιβάζονται οι επιβάτες του για τους Αγίους Σαράντα. ’Ολα τα οχήματα του ΚΤΕΛ διέρχονται από την οδό Κύπρου. 
Οκτώ (8) κάθετους δρόμους προς την πορεία τους, με ανυπόμονους και τυχόν αδέξιους οδηγούς που θέλουν να εισέλθουν στην οδό Κύπρου. 
Ένδεκα (11) αποχετευτικά φρεάτια που καλύπτουν το ένα τέταρτο του ποδηλατοδρόμου, με προβλήματα συντήρησης και διαφορά ύψους από το οδόστρωμα. 
Λιμνάζοντα νερά σε δύο σημεία της διαδρομής , λόγω κακής κατασκευής του οδοστρώματος της οδού Κύπρου, που ενδεχομένως θα λερώσουν το νεαρό της παρέας. 
Ένα (1) τεράστιο κοντέινερ που προεξέχει από το πεζοδρόμιο και χρησιμοποιείται για οικοδομικές εργασίες. 
Έναν (1) πολίτη που είχε κατασκευάσει το Parking του αυτοκινήτου του στην πυλωτή του σπιτιού του και θέλει να βγει κάθετα επί της οδού όπου απαιτείται ορατότητα για να κάνει τη στροφή 
Μία (1) κυρία με ειδικές ανάγκες που προσπαθεί να περάσει την οδό Κύπρου με τα πόδια για να πάει στο σπίτι της, αλλά ο Ποδηλατόδρομος έχει μεταφέρει τη δικαιούμενη θέση στάθμευσής της, στην απέναντι πλευρά του δρόμου. 
Σε όλα αυτά, να προστεθεί η επιλογή της μητέρας αν θα προηγείται του 10χρονου ή θα τον ακολουθεί στην πορεία του. Οι δύο μαζί δεν μπορούν να κινηθούν. Φυσικά δεν μπορούν να επιστρέψουν από την ίδια διαδρομή. 

Ερωτήματα: 
Υπάρχουν πάνω στα προηγούμενα, απαντήσεις –διευκρινήσεις– οδηγίες στην παρούσα εισήγηση που να τεκμηριώνει την ανάγκη του έργου, αλλά κυρίως την ασφάλεια των χρηστών του; 
Θα τη προτείνατε σε μία φίλη σας με το γιο της, για τα ψώνια στην οδό Δαγκλή; 

Μέτρο 5 
Στην επόμενη βόλτα μου θα καλέσω τον κ. Μαρτίνη να την κάνουμε μαζί, επειδή είδα στο πρακτικό της διαβούλευσης την πλήρη αποδοχή της εισήγησης του κ. Δημάρχου, σε ένα κείμενο λίγων γραμμών. 
Αφετηρία το ΠΑΝΘΕΟΝ για μια διαδρομή αναψυχής και άθλησης, σε αντίθεση με την προηγούμενη περίπτωση. 
Διασχίζουμε μαζί κ. Πρόεδρε τον διαμορφωμένο ποδηλατόδρομο μέχρι τον κυκλικό κόμβο στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας και αναπτύσσουμε μικρή ταχύτητα παράλληλα με το παλαιό Λιμάνι. 
STOP. Κόβουμε ταχύτητα. Ένα περίπτερο εμπρός μας (μοναδικό κτίσμα στην περιοχή) κλείνει την ευθεία του ποδηλατόδρομου. 
Από εδώ αρχίζει ο προτεινόμενος ποδηλατόδρομος που έχετε σχεδιάσει και θα συνδεθεί με αυτόν της 49 Μαρτύρων. 
Στρίβουμε αριστερά και περνάμε τους δύο δρόμους της οδού Αγ. Αποστόλων (ένα ρεύμα κίνησης αυτοκινήτων προς το κέντρο και ένα προς το Νέο Λιμάνι) 
Περνάμε απέναντι στην Τράπεζα Πειραιώς και ακολουθούμε τον ποδηλατόδρομο σας, με κατεύθυνση αντίθετη με τη ροή των οχημάτων για 50m. 
Διασχίζουμε κάθετα την οδό Ξάνθου (είναι σταυροδρόμι πλέον) και κατευθυνόμαστε για την 49 Μαρτύρων που απέχει 100m 

Προσοχή όμως κ. Πρόεδρε. Στη μέση της διαδρομής θα πρέπει να κατέβουμε από τα ποδήλατα, γιατί η ανηφόρα είναι τέτοια που δεν μπορεί να την ανεβεί ποδηλάτης. 
Βέβαια δεν θα συναντήσουμε αρχικά τον Ποδηλατόδρομο της 49 Μαρτύρων αλλά τον δρόμο εξόδου της πόλης της ίδιας οδού. 

Θα κινηθούμε δεξιά για 50 m και θα στρίψουμε αριστερά για να μπούμε σε ένα ενδιάμεσο σημείο του ποδηλατοδρόμου για να συνεχίσουμε τη βόλτα μας. 

Ερωτήματα : 
Ήταν η βόλτα μας κ. Πρόεδρε ενδεδειγμένη για αναψυχή και άθληση; 
Θα προτείνατε να την κάνει ένας επισκέπτης σας; 
Αναρωτηθήκατε τι σημαίνει για την ασφάλεια ενός ποδηλάτη, προκειμένου να διανύσει μια απόσταση 130m, να διέλθει κάθετα τέσσερις (4) σημαντικούς δρόμους κίνησης αυτοκινήτων; 

Μέτρο 6 
Δεν τον προτείνω σε κανέναν να την κάνει με ποδήλατο 
.Είναι κοντινή διαδρομή και πιο ασφαλής η βόλτα με τα πόδια. 

Γιατί : 
Ο Ποδηλάτης θα πρέπει να διέλθει κάθετα τέσσερις (4) δρόμους αυξημένης κίνησης. 
Η ποδηλατική διαδρομή είναι συνολικού μήκους 230 m μόνο. 
Στην περιοχή είναι κυρίως κατοικίες και δεν είναι συνετό να καταργήσετε της θέσεις Parking των κατοίκων. 
Βέβαια τέτοια είναι η προχειρότητα που η ποδηλατική διαδρομή δεν καταλήγει πουθενά (δείτε το Σχέδιο) αλλά πάνω στο πεζοδρόμιο της μη χρησιμοποιούμενης εισόδου του Δημοτικού Σταδίου. 

Τελειώνω καλώντας σας να αποσύρετε την εισήγηση 
Εμείς ως Δημοτική Παράταξη δεν θα την ψηφίσουμε για όλους τους λόγους που προανέφερα. 
Επίσης θέλω να σας απαντήσω κύριε Δήμαρχε στο σχόλιο σας για την ανακοίνωση του εμπορικού συλλόγου 
Κάντε την προσπάθεια να περάσετε στην θέση των επαγγελματιών και να διαβάσετε από τη δική τους την οπτική γωνία. 
Τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, το μειωμένο πελατολόγιο, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, τα ασφαλιστικά ταμεία, τη φορολογική πολιτική, την αγανάκτησή τους γενικά. Μη ξεχνάτε την τελευταία παρέμβαση στην οδό Κύπρου με το μεγάλο πεζοδρόμιο και τα αποτελέσματα που είχε . Ερήμωση και το κλείσιμο των καταστημάτων. 

Κύριε Δήμαρχε βγείτε από την υπαλληλική νοοτροπία… 
Γίνετε Δήμαρχος όλων. 
Η πόλη είναι μια σύνθεση, ανθρώπων και επαγγελμάτων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου