Ο Δώρης Δήμας για τις "κοκορομαχίες" Λώλου- Γόγολου στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. Ηγουμενίτσας - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020

Ο Δώρης Δήμας για τις "κοκορομαχίες" Λώλου- Γόγολου στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. Ηγουμενίτσας

Ο Δώρης Δήμας για τις "κοκορομαχίες" Λώλου- Γόγολου στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. Ηγουμενίτσας

Προς : τον πρόεδρο του Δ.Σ Ηγουμενίτσας 
Κοινοποίηση προς: τον Δήμαρχο Ηγουμενίτσας 
Τους Δημοτικούς Συμβούλους 
Τα τοπικά ΜΜΕ 

Κύριε πρόεδρε 
Για όσους συμμετέχουν η παρακολουθούν τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. Ηγουμενίτσας είναι πασιφανές ότι ο τρόπος διεξαγωγής των είναι απαράδεκτος. 
Σας το έχουμε επισημάνει επανειλημμένα προφορικά τόσο κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων, όσο και σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις μας. Το πρόβλημα είναι ότι η κατάσταση χειροτερεύει. Κατά την τελευταία συνεδρίαση στις 16/09/2020 η κατάσταση ξέφυγε τελείως. Η διαδικασία των ερωτήσεων εξελίχθηκε σε ένα μπάχαλο που κράτησε 2 ώρες. Η κοκορομαχία μεταξύ Δημάρχου και Γιάννη Γόγολου για το ποιος έχει κάνει περισσότερες αναθέσεις ,ποιος είναι πιο εγωιστής η συκοφάντης, για σκάνδαλα παλαιοτέρων ετών και «κίτρινους φακέλους» καμιά σχέση δεν έχουν με τα οξυμένα προβλήματα των δημοτών μας. 

Ο Γιάννης Γόγολος επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης έχει επιλέξει, σε κάθε συνεδρίαση, να οξύνει φραστικά την αντιπαράθεση, την αντιπολίτευση με προσωπικές αιχμές για τον χειρισμό των θεμάτων από τον Δήμαρχο. Σε αυτήν την τακτική ανταποκρίνεται ο Δήμαρχος τάχατες για να υπερασπίσει τον εαυτόν του. Χωρίς την συμφωνία ,την ανοχή και την στάση του δημάρχου δεν θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κοκορομαχία. 

Θα συμφωνείτε ότι μια τέτοια αντιπαράθεση: 
Υποβαθμίζει τον ρόλο του ήδη υποβαθμισμένου με κυβερνητικές αποφάσεις Δ.Σ.(Αποφάσεις από τις επιτροπές και όχι από το Δ.Σ.). 
Υποβαθμίζει την συζήτηση για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης για τα οποία οι Δημοτικοί Σύμβουλοι έχουν η θα έπρεπε να έχουν αφιερώσει χρόνο προετοιμασίας. Στην συγκεκριμένη συνεδρίαση μπήκαμε στην ημερήσια διάταξη μετά 2 ώρες «κοκορομαχίας» για να συζητήσουμε 26 θέματα. Ο Γιάννης Γόγολος και ο συνδυασμός του αποχώρησε μετά την συζήτηση του 10ου θέματος, ενώ για το 12ο θέμα έχει καταγγείλει τον δήμαρχο δημόσια στα ΜΜΕ. 
Αποπροσανατολίζει από την συζήτηση των προβλημάτων και την ανάδειξη των αιτίων που τα προκαλούν. Καταλογίζονται ευθύνες στον δήμαρχο αλλά μένει στο απυρόβλητο η αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική. Ενώ η ευθύνη του είναι ακριβώς ότι εφαρμόζει αυτήν την πολιτική. Π.χ. στην συζήτηση του 8ου θέματος για τον «Αναπτυξιακό Οργανισμό» η κουβέντα γίνονταν για το ποιοί αιρετοί θα είναι μέλη του Δ.Σ. της νέας Α.Ε., παραλείποντας ότι ο πρόεδρος και εκτελεστικά μέλη του Δ.Σ. απαγορεύεται να είναι αιρετοί. Και το κυριότερο ότι αυτές οι Α.Ε. προσδένουν ακόμα πιο πολύ τους δήμους με τους επιχειρηματικούς ομίλους, προωθούν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, αλλάζουν τις εργασιακές σχέσεις στο προσωπικό τους….. Ότι μετατρέπουν τους δήμους σε Α.Ε. παροχής υπηρεσιών μέσα στα πλαίσια της πολιτικής «κόστους οφέλους» της Ε.Ε..(Σ.Σ. κατά ομολογία τους η πλειοψηφία των Δ.Σ. δεν είχε διαβάσει την εγκύκλιο 200 του ΥΠΕΣ για αυτό το θέμα). 
Κρύβει την συμφωνία των δύο παρατάξεων με την κεντρική πολιτική κατεύθυνση που θέλει τον δήμο γρανάζι του κεντρικού κράτους και ιμάντα μεταβίβασης της αντιλαϊκής του πολιτικής. Π.χ. σωστά ο Γ. Γόγολος καταγγέλλει τον δήμαρχο ότι είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού. Αλλά ο ίδιος και πρωτοκλασάτα στελέχη του συνδυασμού του συμμετέχουν σε ίδρυση εταιρείας (ΕΛΗΓ) με σκοπό της αγορά του λιμανιού. Αυτή τους η ενέργεια είναι κατά της ιδιωτικοποίησης; Μάλλον δημαγωγούν για να κρύψουν την συμφωνία τους. Εμποδίζουν να φανεί ο πραγματικός αντίπαλος, καλλιεργούν αυταπάτες για «λαϊκό καπιταλισμό» ,για καλές ιδιωτικοποιήσεις. 
Τέλος αυτή η κατάσταση αποτρέπει την συμμετοχή των δημοτών στις συνεδριάσεις του Δ.Σ.    (Δια ζώσης η και διαδικτυακά). Άρα και την ενημέρωση τους. Πράγμα απαραίτητο για τη κινητοποίηση τους τώρα που οξύνονται τα λαϊκά προβλήματα π.χ. ιδιωτικοποίηση λιμανιού. 

Κύριε πρόεδρε 
Αυτά νομίζουμε ότι υπηρετούν οι «κοκορομαχίες» στις συνεδριάσεις μας. Πιστεύουμε ότι είναι «σικέ το ματς» που παρακολουθούμε σε κάθε συνεδρίαση του Δ.Σ. Για αυτό και επαναλαμβάνεται ανενόχλητα. Εξυπηρετεί πολιτικούς στόχους. Όχι όμως και τα λαϊκά συμφέροντα. 

Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Έχετε σοβαρή ευθύνη για αυτήν. Η χαλαρότητα, το μπάχαλο, οι προσωπικές αντεγκλήσεις, η μη τήρηση της ημερήσιας διάταξης δεν είναι στοιχεία δημοκρατίας. Έχετε υποχρέωση να παρέμβετε . Λέτε ότι θα συζητήσουμε νέο κανονισμό. Καμιά αντίρρηση. 

Αλλά μέχρι τότε έχετε υποχρέωση να πράξετε το αυτονόητο. 
Να εφαρμόσετε τον υπάρχοντα από 2012 κανονισμό. Άλλωστε ποιος μπορεί να έχει αντίρρηση στην εφαρμογή του; Τόσο εσείς όσο και ο Γιάννης Γόγολος τον είχατε ψηφίσει τότε. 

Ηγουμενίτσα 18/09/2020 
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση 
Δώρης Δήμας 

Υ.Γ. Επισυνάπτω απόσπασμα του Κανονισμού Λειτουργίας ∆ημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας (Σελίδα 14) που αφορά τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. 
To video της συνεδρίασης του Δ.Σ. στις 16/09/2020 


Κανονισμός Λειτουργίας ∆ημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας 
Σελίδα 14 

Άρθρο 9 Λειτουργία ∆ημοτικού Συμβουλίου 
Ο Πρόεδρος του ∆ημοτικού Συμβουλίου διευθύνει τη συζήτηση και λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την ευταξία της συνεδρίασης, έχοντας τη δυνατότητα να ζητήσει ακόμα και την αποβολή όποιου διαταράσσει τη συνεδρίαση. Αν ο Πρόεδρος απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνεται νομίμως, κατά την παρ. 2 του άρθρου 69 του Ν.3852/2010, από τον Αντιπρόεδρο. Αν απουσιάζει ή κωλύεται και ο Αντιπρόεδρος, όποιος από τους παρόντες συμβούλους του επιτυχόντος συνδυασμού έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και σε ισοψηφία όποιος είναι πρώτος στην απόφαση του ∆ικαστηρίου, ασκεί καθήκοντα Προέδρου. Ο Γραμματέας του ∆ημοτικού Συμβουλίου (∆.Σ.), κατά την έναρξη της συνεδρίασης εκφωνεί τον κατάλογο των παρόντων και στη διάρκεια της συνεδρίασης σημειώνει τους υποψήφιους ομιλητές και την ψήφο των συμβούλων και έχει την ευθύνη σύνταξης των πρακτικών της συνεδρίασης, σε συνεργασία με το δημοτικό υπάλληλο που εκτελεί χρέη ειδικού γραμματέα. 
Μετά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος ανακοινώνει στο σώμα κάθε έγγραφο που απευθύνεται στο Συμβούλιο. 
Στη συνέχεια, ο ∆ήμαρχος μπορεί να προβεί σε οποιαδήποτε ανακοίνωση, ενημέρωση ή πρόταση προς το ∆ημοτικό Συμβούλιο. Μετά το ∆ήμαρχο, οι επικεφαλείς των δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας, κατά τη σειρά της δυνάμεως τους, και στην συνέχεια οι λοιποί ∆ημοτικοί Σύμβουλοι και οι συμμετέχοντες Πρόεδροι των ∆ημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων, καθώς και οι Εκπρόσωποι των Τοπικών Κοινοτήτων (όταν έχουν θέματα της ∆ημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας), μπορούν να προβούν σε ανακοινώσεις ή προτάσεις προς το ∆ημοτικό Συμβούλιο ή να απευθύνουν ερωτήσεις ή να ζητούν συγκεκριμένα στοιχεία, χρήσιμα για την άσκηση των καθηκόντων τους, από το ∆ήμαρχο, το Προεδρείο του ∆.Σ., την Οικονομική Επιτροπή, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. 
0 ∆ήμαρχος οφείλει να παρέχει τις πληροφορίες και τα στοιχεία μέσα σε διάστημα ενός (1) μηνός. 
Ακολουθεί η διαδικασία των απαντήσεων, χωρίς διάλογο, με τη δυνατότητα και υποχρέωση του ∆ημάρχου για παροχή στοιχείων και πληροφοριών εντός ενός μηνός. 
Οι προτάσεις που τυχόν υποβλήθηκαν από τους αναφερομένους δεν επιτρέπεται να συζητηθούν, εκτός αν χαρακτηρισθούν ως κατεπείγον θέμα, οπότε και εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 67 του Ν.3852/2010 και η συζήτηση προηγείται των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. 
Ο χρόνος για τη συζήτηση των εκτός ημερήσιας διάταξης θεμάτων δεν μπορεί να ξεπερνά τη μία ώρα. 
Ακολουθεί η συζήτηση επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. 
Τα θέματα τα εισηγείται ο ∆ήμαρχος ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, η παρουσία του οποίου είναι αναγκαία στη συνεδρίαση. Ο ∆ήμαρχος ή ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος απουσιάζοντος του ∆ημάρχου, μπορεί να υποδείξει κάποιον ∆ημοτικό Σύμβουλο της πλειοψηφίας ή υπηρεσιακό παράγοντα, που θα εισηγηθεί το θέμα. 
Η εισήγηση σε κάθε θέμα δεν μπορεί χρονικά να ξεπερνά τα δέκα λεπτά της ώρας. 
Μετά το πέρας της εισηγήσεως, καταρτίζεται από το Προεδρείο κατάλογος ομιλητών ∆ημοτικών Συμβούλων και ο λόγος δίνεται σ' αυτούς, κατά τη σειρά εγγραφής, προηγουμένων των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων κατά τη σειρά της δύναμης κάθε δημοτικής παράταξης. 
Η διάρκεια της πρωτομιλίας δεν ξεπερνά τα πέντε λεπτά της ώρας. 
Ανάλογα με το θέμα που συζητείται, ο Πρόεδρος έχει το δικαίωμα να καλεί στη συνεδρίαση ∆ημοτικούς Υπαλλήλους, εκπροσώπους φορέων ή ιδιώτες, προκειμένου να συμβάλουν με τις τοποθετήσεις τους στην καλύτερη διαμόρφωση της απόφασης. 
Τυχόν διευκρινιστικές ερωτήσεις, έπονται της εισήγησης και προηγούνται των τοποθετήσεων των ομιλητών. 
Αφού εξαντληθεί ο κατάλογος των ομιλητών με τις πρωτομιλίες, ο Πρόεδρος διατυπώνει την οριστική πρόταση προς ψήφιση του θέματος, όπως διαμορφώθηκε με τις τροπολογίες που πιθανόν έχουν επέλθει. 
Επί της τελικής αυτής πρότασης, έχουν δικαίωμα να δευτερολογήσουν όσοι ομίλησαν , χωρίς να ξεπεράσουν τα τρία λεπτά της ώρας. 
Σε κάθε περίπτωση, ο ∆ήμαρχος κατά τη διάρκεια της συζήτησης μπορεί να λαμβάνει το λόγο κατά προτεραιότητα απέναντι σε κάθε άλλον και να εκφράζει τις απόψεις του. 
Ο εισηγητής, εφόσον κρίνει απαραίτητο, δευτερολογεί για πέντε λεπτά της ώρας. 
Τέλος, μετά την εξάντληση των θεμάτων, ο Πρόεδρος επαναλαμβάνει την πρόταση ή τις προτάσεις και γίνεται ψηφοφορία. 
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης των θεμάτων , οι ομιλητές που τοποθετούνται απευθύνονται προς το σώμα και όχι προσωπικά. 
Οι ∆ημοτικοί Σύμβουλοι εκφράζονται με απόλυτη ελευθερία, αποσκοπούντες στην εξυπηρέτηση των δημοτών και του ∆ήμου γενικότερα. 
Ο ομιλητής δεν διακόπτεται παρά μόνο αν εκφεύγει του θέματος ή εκτρέπεται σε προσωπικές επιθέσεις και ύβρεις. 
Στην περίπτωση αυτή ο Πρόεδρος δικαιούται να τον διακόψει ή και να του αφαιρέσει το λόγο. 
Όποιος ζητήσει να απαντήσει σε προσωπικό ζήτημα που δημιουργήθηκε στη διάρκεια της συνεδρίασης του δίδεται από τον πρόεδρο ο λόγος, αφού προσδιορίσει επακριβώς το προσωπικό ζήτημα σε ένα λεπτό και η ομιλία του δεν μπορεί να ξεπεράσει τα τρία (3) λεπτά. 
Σημειώνεται ότι στις συνεδριάσεις του ∆ημοτικού Συμβουλίου προσκαλούνται οι Πρόεδροι των Τοπικών / ∆ημοτικών Κοινοτήτων, καθώς και ο εκπρόσωπος της Τοπικής Κοινότητας, όταν στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται ειδικά θέματα που αφορούν τις αντίστοιχες κοινότητες. 
Για τα ειδικά αυτά θέματα, τα ως άνω πρόσωπα μετέχουν στη συζήτηση με δικαίωμα ψήφου. 
Σε περίπτωση μη πρόσκλησης τους η σχετική απόφαση του ∆ημοτικού Συμβουλίου είναι άκυρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου