Παράταση 2 εβδομάδων για την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Δύο βδομάδες παράταση δόθηκε για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, τρεις εβδομάδες για τον προβλήτα «Φίλιππος Β’» στον λιμάνι Καβάλας και τέσσερις εβδομάδες για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Αρχική ημερομηνία εκδήλωσης του αρχικού ενδιαφέροντος είχε οριστεί στις 2 Οκτωβρίου.
Σημειώνεται ότι στα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Αλεξανδρούπολης πωλείται το 67% και στο λιμάνι Καβάλας υπο-παραχωρείται ο προβλήτας «Φίλιππος Β’».
To metaforespress.gr παραθέτει τα κυριότερα στοιχεία των διαγωνισμών για τα 3 περιφερειακά λιμάνια:
Κεφάλαια ύψους 15 εκατ. ευρώ για την Αλεξανδρούπολη
Η διαγωνιστική διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ Α.Ε.) προβλέπει την πώληση τουλάχιστον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Στον ΟΛΑ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Αλεξανδρούπολης και του αλιευτικού καταφυγίου Μάκρης.
Η εταιρεία έχει επίσης διοικητικές αρμοδιότητες επί του λιμένος Καμαριώτισσας Σαμοθράκης και του αλιευτικού καταφυγίου Θέρμων Σαμοθράκης.
Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογή των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη.
Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία στις 2 Οκτωβρίου έως τις 17:00.
Οι προεπιλεγέντες επενδυτές, οι οποίοι θα πρέπει να διαθέτουν κεφάλαια / περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ, οφείλουν να έχουν δραστηριοποιηθεί σε τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους τομείς:
-Διαχείριση και λειτουργία λιμένων ή τερματικών σταθμών (τερματικοί σταθμοί φορτίων ή εμπορευματοκιβωτίων), με ελάχιστο μέγεθος: o 200.000 τόνους/έτος ή o 20.000 TEU/έτος ή o [διαχειρισθέντα όγκο από τον Προεπιλεγέντα Επενδυτή (σε τόνους/έτος) / 200.000] + [διαχειρισθέντα αριθμό από τον Προεπιλεγέντα Επενδυτή (TEU/έτος) / 20.000] >= 1,25.
-Υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας (προσωρινή εναπόθεση, αποθήκευση, υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας κ.λπ.) με ελάχιστο κύκλο εργασιών 20 εκατομμυρίων €/έτος.
-Ναυτιλιακές εταιρείες (φορτίων ή εμπορευματοκιβωτίων): με στόλο τουλάχιστον 10 πλοίων με σύνολο 700.000 dwt/έτος (ιδιόκτητο ή ναυλωμένο).
-Εταιρείες λιμένα με ελάχιστο κύκλο εργασιών 20 εκατομμυρίων €/έτος.
Οι προεπιλεγέντες επενδυτές πρέπει να διαθέτουν εμπειρία σε τουλάχιστον έναν από τους ανωτέρω αναφερόμενους τομείς για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών (3) συναπτών ετών εντός της χρονικής περιόδου των τελευταίων πέντε (5) ετών πριν από την υποβολή της δεσμευτικής προσφοράς, με μέσο όρο των τριών (3) πιο πρόσφατων ενεργών ετών τουλάχιστον ίσο με τα προαναφερθέντα μεγέθη ανά τομέα δραστηριότητας.
Κεφάλαια ύψους 20 εκατ. για την Ηγουμενίτσα
Αντίστοιχα, και η διαγωνιστική διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ Α.Ε.) προβλέπει την πώληση τουλάχιστον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Στον ΟΛΗΓ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηγουμενίτσας, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής Συβότων.
Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογή των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη. Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία στις 2 Οκτωβρίου.
Οι προεπιλεγέντες επενδυτές, οι οποίοι θα πρέπει να διαθέτουν κεφάλαια / περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ, οφείλουν να έχουν δραστηριοποιηθεί σε τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους τομείς:
-Διαχείριση και λειτουργία λιμένων ή τερματικών σταθμών (τερματικοί σταθμοί επιβατών ή επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων (Ro-Pax)), με ελάχιστο μέγεθος: τo 1 εκατομμύριο επιβάτες (Pax)/έτος ή τo 1 εκατομμύριο μονάδες Ισοδύναμων Επιβατικών Αυτοκινήτων (ΙΕΑ) /έτος (IEA, 1 φορτηγό αντιστοιχεί σε 3,5 IEA και 1 λεωφορείο αντιστοιχεί σε 2,5 IEA) ή o [διαχειρισθέν Pax από τον Προεπιλεγέντα Επενδυτή (σε εκατομμύρια Pax/έτος) / 1] + [IEA διαχειρισθέντα από τον Προεπιλεγέντα Επενδυτή (σε εκατομμύρια ΙΕΑ/έτος) / 1] >= 1,25.
-Υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας (προσωρινή εναπόθεση, αποθήκευση, υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας κλπ.) με ελάχιστο κύκλο εργασιών 20 εκατομμυρίων €/έτος. 20PROC007044230 2020-07-17 22
-Ναυτιλιακές εταιρείες (επιβατών ή Ro-Pax), με συνολικό όγκο: o 200.000 Pax/έτος ή o 100.000 ΙΕΑ/έτος ή o [διαχειρισθέν Pax από τον Προεπιλεγέντα Επενδυτή (σε Pax/έτος) / 200.000] + [ΙΕΑ διαχειρισθέντα από τον Προεπιλεγέντα Επενδυτή (σε ΙΕΑ/έτος) / 100.000] >= 1.,25.
-Εταιρείες λιμένα, με ελάχιστο κύκλο εργασιών 20 εκατομμυρίων €/έτος.
Οι προεπιλεγέντες επενδυτές πρέπει να διαθέτουν εμπειρία σε τουλάχιστον έναν από τους ανωτέρω αναφερόμενους τομείς για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών (3) συναπτών ετών εντός της χρονικής περιόδου των τελευταίων πέντε (5) ετών πριν από την υποβολή της δεσμευτικής προσφοράς, με μέσο όρο των τριών (3) πιο πρόσφατων ενεργών ετών τουλάχιστον ίσο με τα προαναφερθέντα μεγέθη ανά τομέα δραστηριότητας.
Για 40 έτη παραχωρείται ο εμπορικός λιμένας της Καβάλας
Σε ό,τι αφορά στο λιμάνι της Καβάλας, ο διαγωνισμός προβλέπει την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ του «Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» (ΟΛΚ Α.Ε.).
Η υπο-παραχώρησης περιλαμβάνει:
– τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ.,
– μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ.,
– τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη
– την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και
– συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.
Η διάρκεια της υπο-παραχώρησης θα είναι για 40 έτη.
Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογή των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη. Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία στις 2 Οκτωβρίου.
Οι προεπιλεγέντες επενδυτές, οι οποίοι θα πρέπει να διαθέτουν κεφάλαια / περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ, οφείλουν να έχουν δραστηριοποιηθεί σε τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους τομείς:
Η απαιτούμενη τεχνική εμπειρία αποδεικνύεται με την επίδειξη εμπειρίας τουλάχιστον τριών (3) συναπτών ετών, εντός της χρονικής περιόδου των τελευταίων πέντε (5) ετών από την υποβολή της δεσμευτικής προσφοράς, στη διαχείριση και λειτουργία ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων, ενός σταθμού γενικού φορτίου, ενός σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ή συνδυασμού αυτών επί τη βάσει συμβάσεων παραχώρησης, σε ένα εμπορικό λιμάνι οπουδήποτε στον κόσμο, με χειρισμό όγκου φορτίου τουλάχιστον 200.000 τόνων/έτος ή 20.000 TEU/έτος, ή [χειρισμό όγκου φορτίου Ενδιαφερόμενου Μέρους (Τόνοι/έτος) / 200.000 + χειρισμό όγκου φορτίου Ενδιαφερόμενου Μέρους (ΤEU/έτος) / 20.000] >= 1,25, κατά μέσο όρο, κατά τη διάρκεια των παραπάνω τριών (3) ετών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου