Η Λαϊκή Συσπείρωση Φιλιατών για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΗΓ και του λιμανιού της Σαγιάδας
Πραγματοποιήθηκε στις 31/7/2020 η προγραμματισμένη κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση του ΔΣ Δήμου Φιλιατών.
Στα εκτός ημερήσιας διάταξης θέματα συζητήθηκε το θέμα της παραπέρα ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και της «χερσαίας ζώνης» του νομού Θεσπρωτίας.
Από την ενημέρωση του Δημάρχου δεν προέκυψε κάτι νεότερο από τα ήδη γνωστά στους περισσότερους για την παράδοση σε ιδιώτες επενδυτές του συνόλου του λιμανιού της Σαγιάδας (Σκάλωμα).
Από την τοποθέτηση του βουλευτή Ν. Θεσπρωτίας του ΣΥΡΙΖΑ, επίσης δεν προέκυψε τίποτα νεότερο πέρα από το νόμο που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ για υποπαραχώρηση κομματιών και υπηρεσιών του λιμανιού και της «χερσαίας ζώνης» σε ιδιώτες, ανάλογα με τις δραστηριότητες του κάθε επιχειρηματικού ομίλου.
Η διαφορά τους είναι αν θα δοθεί όλη η ΟΛΗΓ Α.Ε. η κατά κομμάτι οι υπηρεσίες της.
Προέκυψε, όμως, από τοποθετήσεις κάποιων Δημοτικών συμβούλων, τόσο της δημοτικής αρχής όσο και της μείζονος αντιπολίτευσης, και από τον ίδιο το δήμαρχο, ότι δεν είναι κακό κάποιος ιδιώτης να πάρει το λιμάνι και τη χερσαία ζώνη, επειδή αυτά θα αξιοποιηθούν και θα φέρουν ανάπτυξη!!
Και όλα αυτά χωρίς να πάρουν καθόλου υπόψιν τους την ανακοίνωση, που διαβάστηκε στη συνεδρίαση, του Αλιευτικού Συλλόγου Σαγιάδας «Ο Φάρος», η οποία είναι ρητά και κατηγορηματικά ενάντια στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης και καλούσε το ΔΣ να πάρει αντίστοιχη απόφαση.
Η Λαϊκή Συσπείρωση στην τοποθέτηση της ανέφερε:
«Εκφράζουμε την αντίθεσή μας με την ιδιωτικοποίηση και την παράδοση του λιμανιού και της “χερσαίας ζώνης” σε επιχειρηματικούς ομίλους, που είναι στους σχεδιασμούς της ΕΕ, του κεφαλαίου και του ΤΑΙΠΕΔ.
Η παράδοση του λιμανιού και τμημάτων του παραλιακού μετώπου για την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών συμφερόντων θα βάλει εμπόδια στην απρόσκοπτη πρόσβαση του λαού και της νεολαίας στη θάλασσα.
Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα και η νεολαία δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, τη διαμόρφωση τουριστικής Μαρίνας στο κέντρο της Ηγουμενίτσας, την παράδοση σε επιχειρηματικούς ομίλους των αλιευτικών καταφυγίων Σαγιάδας και Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής Συβότων, καθώς επίσης και χώρων του παραλιακού μετώπου της Θεσπρωτίας, που δεν συνδέονται με τη λειτουργία του λιμανιού.
Η προσέλκυση των επενδύσεων που επικαλείται η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησε η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και η Τοπική διοίκηση (Περιφέρεια-Δήμοι) εξυπηρετεί τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων και τίποτα άλλο.
Για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων όλοι τους έχουν βάλει ως «εθνικό στόχο» τη μετατροπή και αναβάθμιση της Ελλάδας σε κόμβο ενέργειας και εμπορευμάτων με συνδυασμένες μεταφορές. Ας μη ξεχνάμε ότι γι΄ αυτούς τους «εθνικούς στόχους» ο ΣΥΡΙΖΑ, που τώρα διαμαρτύρεται, όταν ήταν κυβέρνηση ψήφισε τη σύμβαση παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά στο κινέζικο μονοπώλιο την Cosco.
Στα σχέδια τους είναι να αναδειχτεί το λιμάνι ως Δυτική Πύλη των Βαλκανίων για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Να γίνει το λιμάνι και το παραλιακό μέτωπο "μοχλός" ώθησης και για άλλους κλάδους της οικονομίας όπως ο τουρισμός, η εφοδιαστική αλυσίδα, το εμπόριο. Τα σχέδια αυτά έρχονται να “δέσουν” και με τους επικινδύνους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς που εξελίσσονται συνολικά στην ευρύτερη περιοχή και στους οποίους με ευθύνη των κυβερνήσεων η χώρα μας έχει "χωθεί" μέχρι το λαιμό. Ας μην ξεχνάμε ότι το λιμάνι αξιοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου κατά της Γιουγκοσλαβίας και πρόσφατα για να μεταφερθεί αρμάδα στρατιωτικών οχημάτων στην Ιταλία.
Αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική εξυπηρετεί και η λειτουργία της ΟΛΗΓ ΑΕ, με τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και τους κερδοφόρους ισολογισμούς της, με την επιχειρηματική δράση στους χώρους του παραλιακού μετώπου που διαχειρίζεται. Η αύξηση των κερδών ήταν το ζητούμενο και όχι η κάλυψη των λαϊκών αναγκών, γιατί ποτέ η ΟΛΗΓ ΑΕ δεν ήταν στα χέρια του λαού, δεν αποτελούσε λαϊκή περιουσία για να μπορέσει να τις ικανοποιήσει.
Την ίδια στιγμή που αυξάνονταν τα κέρδη της ΟΛΗΓ ΑΕ και των επιχειρηματικών ομίλων οι εργαζόμενοι στα καράβια, στο λιμάνι και σε άλλους κλάδους είδαν να τσακίζονται τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματά τους, με τη διάλυση των ΣΣΕ, με μεροκάματα και επιδόματα πείνας, με την εντατικοποίηση και τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, με ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, με την έλλειψη μέτρων υγείας και ασφάλειας.
Όσο και να προσπαθούν να καλλιεργήσουν, όλα τα αστικά κόμματα ότι οι επενδύσεις και η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων θα φέρουν και τη λαϊκή ευημερία η πραγματικότητα (π.χ. cosco) τους διαψεύδει.
Γίνεται, λοιπόν, σαφές ότι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από την υλοποίηση των σχεδίων που δρομολογούνται για την παράδοση του λιμανιού και κομματιών του παραλιακού μετώπου σε επιχειρηματικούς ομίλους και τη λειτουργία τους με τα κριτήρια που επιβάλλουν τα συμφέροντά τους.
Ο λαός μας δεν πρέπει να εγκλωβιστεί ανάμεσα σε ψεύτικες αντιπαραθέσεις που έχουν ξεσπάσει μεταξύ των αστικών κομμάτων, σε αποσπασματικές προσεγγίσεις. Να οργανώσει τώρα μαζικό αγώνα ενάντια στην παράδοση του λιμανιού και κομματιών του παραλιακού μετώπου σε επιχειρηματικούς ομίλους. Ενάντια στους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς που επιβαρύνουν την περιοχή της Θεσπρωτίας και οδηγούν σε νέους κινδύνους για την υγεία, τη ζωή, την εργασία και τα δικαιώματά μας. Ενάντια στην πολιτική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των λιμενικών υπηρεσιών. Ενάντια στα σχέδια που απειλούν ένα παραλιακό δήμο ουσιαστικά να μην έχει πρόσβαση στην θάλασσα.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες, το λιμάνι να είναι περιουσία του λαού για την ικανοποίηση των αναγκών του με σύγχρονες υποδομές και αξιοποίηση των τεχνολογικών δυνατοτήτων προς όφελος της λαϊκής ευημερίας.
Τέλος, και παρά τις πιέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης, το ΔΣ δεν πήρε καμιά απόφαση με το πρόσχημα της περαιτέρω ενημέρωσης και σύγκλησης έκτακτου δημοτικού συμβουλίου για να δούμε πως μπορούν να μας «χρυσώσουν το χάπι»!!
Φιλιάτι 31/7/2020
Γα τη Λαϊκή Συσπείρωση ΦΙΛΙΑΤΩΝ
Λαέρτης Ρέγκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου