Από την Πέρδικα Θεσπρωτίας θα διέρχεται ο αγωγός EastMed που υπογράφεται σήμερα η σύμβασή του - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2020

Από την Πέρδικα Θεσπρωτίας θα διέρχεται ο αγωγός EastMed που υπογράφεται σήμερα η σύμβασή του

Από την Πέρδικα Θεσπρωτίας θα διέρχεται ο αγωγός EastMed που υπογράφεται σήμερα η σύμβασή του

Εν μέσω έντονου ανταγωνισμού για τους αγωγούς αερίου και πετρελαίου στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Ανατολικής Ευρώπης, αναμένεται σήμερα να υπογραφεί στην Αθήνα η σύμβαση του έργου του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου EastMed μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ και να επικυρωθεί σε λίγες μέρες και από την Ιταλία.
Το ιδιαίτερο τοπικό ενδιαφέρον που έχει το εν λόγω έργο, είναι ότι σύμφωνα με το σχεδιασμό θα διέρχεται από την Πέρδικα Θεσπρωτίας και συγκεκριμένα στην τοποθεσία Φλωροβούνι.
Πριν τις διακρατικές υπογραφές θα προηγηθεί το Προσύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Energean Oil & Gas, για την προμήθεια φυσικού αερίου μέσω του αγωγού.

Ο αγωγός Eastern Mediterranean Pipeline («EastMed») αποσκοπεί στην απευθείας διασύνδεση των κοιτασμάτων της Νοτιοανατολικής Μεσογείου με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Φυσικού Αερίου, μέσω της Ελλάδας, δηλαδή ΔΕΝ προβλέπεται η τροφοδοσία της Ηπείρου με το φυσικό αέριο που θα έρχεται από Κύπρο και Ισραήλ, αλλά αφορά αποκλειστικά την τροφοδοσία ευρωπαϊκών κρατών με αφετηρία την Ιταλία!!!

Οι αντιδράσεις τοπικών φορεών και κατοίκων
Πριν μια δεκαετία περίπου σχεδιαζόταν ο αγωγός ITGI ο οποίος τελικά δεν ολοκληρώθηκε, αλλά σύμφωνα με τον τότε σχεδιασμό του θα διερχότανε από την ίδια τοποθεσία, στην Πέρδικα. Τότε οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής (Πέρδικα, Σύβοτα, Πάργα) είχανε ξεσηκωθεί και με δημοψηφίσματα και δυναμικές παρεμβάσεις είχανε εκφράσει την αντίθεσή τους σε ένα έργο που θα υποβάθμιζε το περιβάλλον και θα αποτελούσε πλήγμα για την τοπική οικονομία που στηρίζεται στον τουρισμό και στην αγροτική παραγωγή, σύμφωνα με τις ενστάσεις τους!
Μια δεκαετία μετά έρχεται ένας νέος αγωγός να διαταράξει τα ήσυχα νερά της Θεσπρωτίας και αναμένουμε να δούμε αν θα υπάρξουν οι ίδιες αντιδράσεις. Αν και οι κάτοικοι της Πέρδικας είναι ενημερωμένοι εδώ και καιρό για το σχεδιασμό του έργου, δεδομένου ότι από την άνοιξη οι ιδιοκτήτες γης από όπου θα διέλθει ο αγωγός στην περιοχή της Πέρδικας έχουνε κληθεί από την εταιρεία να συζητήσουν τους όρους της απαλλοτρίωσης...!
Τώρα που υπογράφεται και επίσημα η σύμβαση αναμένουμε να δούμε αν θα υπάρξουν οι ίδιες αντιδράσεις ή αν έχει κάτι αλλάξει στο ενδιάμεσο!

Τα χαρακτηριστικά του East Med
Μήκος: 1.872 χλμ., εκ των οποίων 1.335 χλμ. περίπου υποθαλάσσιο τμήμα και 537 χλμ. περίπου χερσαίο.
Αρχική Δυναμικότητα: 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (ΔΚΜ) φ.α. ετησίως.
Επέκταση Δυναμικότητας: έως 20 ΔΚΜ φ.α. ετησίως.
Προϋπολογισμός (για την αρχική δυναμικότητα): 5,2 δισ. ΕΥΡΩ.
Ο αγωγός εκτείνεται σε μήκος περίπου 1.900 χιλιομέτρων, με σχεδιαζόμενη δυναμικότητα 10 ΔΚΜ φ.α. ετησίως, ξεκινώντας από τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο μέχρι το σημείο διασύνδεσης με τον αγωγό ΠΟΣΕΙΔΩΝ. Το έργο αποτελείται από τα παρακάτω επιμέρους τμήματα:
165χλμ, περίπου υποθαλάσσιου αγωγού από την Λεκάνη της Λεβαντίνης μέχρι την Κύπρο.
732χλμ περίπου υποθαλάσσιου αγωγού από την Κύπρο έως την Κρήτη.
421χλμ. περίπου Υποθαλάσσιου αγωγού από την Κρήτη μέχρι την Πελοπόννησο.
292 χλμ περίπου για τη διάσχιση της Πελοπόννησο μέχρι τα παράλια του Πατραϊκού κόλπου
17 χλμ. περίπου υποθαλάσσιου αγωγού για τη διάσχιση του Πατραϊκού κόλπου.
245 χλμ για τη διάσχιση της Δυτικής Ελλάδας μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας.
Στο Φλωροβούνι προβλέπεται η διασύνδεσή του με τον υποθαλάσσιο αγωγού φ.α. Ελλάδας - Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μήκους 210 χλμ περίπου. Το κόστος κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ ανέρχεται σε 0.9 δισ. ΕΥΡΩ.
Από το καλοκαίρι του 2014, την ανάπτυξη του αγωγού EastMed έχει αναλάβει και διεκπεραιώνει η ελληνική εταιρεία «Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδος - Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.», στην οποία συμμετέχουν ισοµερώς η ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON.
Το κόστος του αγωγού Eastmed μέχρι την Ιταλία έχει υπολογισθεί σε περίπου 6 δισ. $ . Ωστόσο, με τη συνεχή τεχνολογική εξέλιξη, η δυναμικότητα του αγωγού ενδέχεται να αυξηθεί περαιτέρω, μεταφέροντας με οικονομίες κλίμακας ποσότητες πέραν των 10 ΔΚΜ ετησίως του αρχικού σχεδιασμού του, γεγονός το οποίο θα αλλάξει άρδην την οικονομική δυναμική του έργου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου