Ηγουμενίτσα: Ετοιμάζονται να ξηλώσουν και τα τελευταία παρτέρια από τον πεζόδρομο
Φαίνεται πως η μετατροπή της πόλης σε μια απέραντη καφετέρια, συνεχίζεται μεθοδικά και από τη σημερινή δημοτική αρχή. Ένα έργο που υλοποιήθηκε πριν μια δεκαετία και πλέον, η πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλης, δηλαδή των οδών Γρ. Λαμπράκη, Ελ. Βενιζέλου και 23η Φεβρουαρίου, ξηλώνεται σιγά σιγά και αλλάζει χρήση. Η αρχή έγινε επί δημαρχίας Κάτσινου, όπου παράνομα και χωρίς καμία σχετική απόφαση είχανε ξηλωθεί τα παρτέρια και το συντριβάνι επί της οδού Ελ. Βενιζέλου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εξυπηρετηθούνε ιδιωτικά συμφέροντα επαγγελματιών της εστίασης που ήθελαν τον κοινόχρηστο χώρο για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων.
Παίρνει σειρά η 23ης Φεβρουαρίου
Η Δημοτική Κοινότητα Ηγουμενίτσας στην τελευταία συνεδρίασή της, συζήτησε το αίτημα επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται επί της οδού και ιδιοκτητών, οι οποίοι ζητούν να ξηλωθούν τα υπάρχοντα παρτέρια πρασίνου. Όπως μας ενημέρωσε ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ηγουμενίτσας, Σταύρος Ζήσης, η Δ.Κ. γνωμοδότησε θετικά στο αίτημα των επαγγελματιών, με την προϋπόθεση να υπάρξει τεχνική μελέτη από τις υπηρεσίες του Δήμου για το πως θα γίνει αυτό. Για το θέμα συζήτησε και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ηγουμενίτσας, όπου έλαβε την ίδια απόφαση. Ανέβαλλε το θέμα μέχρι τέλος του έτους ώστε να καταρτίσουν αρχιτεκτονική μελέτη οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου για να δούνε πως θα γίνει η δουλειά...! Είναι φανερό πως, η επιθυμία επαγγελματιών ή ιδιοκτητών ώστε να μετατραπεί και η 23ης Φεβρουαρίου σε τσιπουρόδρομο -όπως και η Ελ. βενιζέλου- με σκοπό την πιο επικερδή δραστηριότητα των καταστημάτων ή τη λειτουργία νέων και την αύξηση των ενοικίων από ορισμένους ιδιοκτήτες, είναι πιο ισχυρή από τη λογική του αρχικού έργου ή του δημοσίου συμφέροντος.
Το έργο της πεζοδρόμησης που είχε γίνει στα μέσα του 2000, είχε ως σκοπό την ενίσχυση της εμπορικής δραστηριότητας και την πιο εύκολη πρόσβαση των πολιτών στο κέντρο της πόλης. Σταδιακά και εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, οι εμπορικές επιχειρήσεις έκλειναν και τη θέση τους έπαιρναν καταστήματα εστίασης: καφετέριες, ταβέρνες, τσιπουράδικα. Η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη των καταστηματαρχών για περισσότερο χώρο, χωρίς το ανάλογο κόστος (οι τιμές μίσθωσης από το Δήμο είναι πολύ χαμηλές) ωθούσαν την εκάστοτε δημοτική αρχή να ξηλώνει ένα έργο σταδιακά και να το παραχωρεί προς άλλη χρήση, αυτή της ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων, παρόλο που προεκλογικά όλοι δήλωναν ότι θα βάλουν τάξη στο άναρχο τοπίο του πεζόδρομου. Τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάζουν γνώμη, είναι άγνωστο...!
Δεν αντιλαμβάνονται όμως ότι όλα θα τα βρούμε μπροστά μας. Η τοποθέτηση παρτεριών πρασίνου, δέντρων και συντριβανιών, δεν ήταν τυχαία επιλογή, αλλά μέσο για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας στο κέντρο της πόλης σε αντιστάθμισμα των πλακών που κρατούν υψηλές θερμοκρασίες. Φαίνεται όμως ότι το κέρδος ορισμένων καταστηματαρχών και ιδιοκτητών ακινήτων έχουνε μεγαλύτερη ισχύ από τη βούληση της πλειονότητας των πολιτών που απαιτούν δυνατότητα πρόσβασης, κάτι που όπως όλοι παρατηρούμε σήμερα στην Ελ. Βενιζέλου, είναι αδύνατη. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η σημερινή δημοτική αρχή προ τριετίας είχε ψηφίσει νέο κανονισμό κοινόχρηστων χώρων, καθώς επίσης είχε λάβει απόφαση για μετατόπιση στύλων φωτισμού ώστε να χωροθετηθεί συγκεκριμένος χώρος για τα καταστήματα στις προσόψεις τους, πάλι με μελέτη των τεχνικών υπηρεσιών, κάτι που ακόμη δεν έχει γίνει.
Γίνεται αντιληπτό, ότι σε περίπτωση ξηλώματος των παρτεριών θα μετατραπεί και η 23ης Φεβρουαρίου όπως το σημερινό αδιάβατο αίσχος της Ελ. Βενιζέλου. Το κέρδος ορισμένων πάνω απ' όλα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου