Απολογισμός πεπραγμένων του Προέδρου του ΟΛΗΓ Ανδρέα Νταή - Θεσπρωτικοί Αντίλαλοι

https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/
https://picasion.com/

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

Απολογισμός πεπραγμένων του Προέδρου του ΟΛΗΓ Ανδρέα Νταή

Απολογισμός πεπραγμένων του Προέδρου του ΟΛΗΓ Ανδρέα Νταή
Στην Ελλάδα, ο ρόλος των μεταφορών και της εφοδιαστικής διαμορφώνεται τόσο από τη θέση της χώρας στο διεθνές σύστημα μεταφορών όσο και από τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς. Η γεωγραφική θέση της χώρας είναι στρατηγική, ως πύλη Ανατολής και Δύσης. Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει έναν ελκυστικό τόπο για επενδύσεις στους κλάδους του εφοδιασμού και των μεταφορών. Ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο για την ανάπτυξη της Ηπείρου και της χώρας μας στον τομέα των μεταφορών αλλά και του τουρισμού αποτελεί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει αλματώδη και προοδευτικά ανοδική αύξηση της μεταφορικής κίνησης επιβατών και εμπορευμάτων. 
Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας γεωγραφικά είναι το πλησιέστερο λιμάνι της Ελλάδος με την Ιταλία και τις Βαλκανικές χώρες της Αδριατικής Θάλασσας, αποτελώντας έτσι μία σημαντική γέφυρα ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς τη Δυτική Ευρώπη. Ετησίως, διακινούνται από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 230.000 φορτηγά, από και προς λιμένες εσωτερικού και εξωτερικού. Οι προοπτικές του δε, φαίνονται ελπιδοφόρες. Όπως αποδεικνύεται και από μελέτες πρόβλεψης το μεταφορικό έργο του λιμένα σε χρονικό ορίζοντα μέχρι και το 2050 θα αγγίζει μόνο για το λιμένα εξωτερικού τα 2 εκ. επιβάτες, 380.000 φορτηγά και 500.00 οχήματα. 
Δράσεις που υλοποιήθηκαν: 
Επισπεύσαμε τις διαδικασίες λειτουργίας της Β΄ Φάσης του λιμένα – μια εργολαβία που ξεκίνησε το 2008. Καταφέραμε σε σύντομο χρονικό διάστημα με συντονισμένες ενέργειες των Υπουργείων να θέσουμε σε λειτουργία τον νέο τερματικό σταθμό (Terminal 2). Σημαντική παρέμβαση το ότι ολοκληρώσαμε την διαπλάτυνση και εκβάθυνση του διαύλου ναυσιπλοΐας που διασφαλίζει την ασφάλεια των πλόων. 
Διασφαλίστηκε η χρηματοδότηση που αφορά την αποπεράτωση του Τερματικού Σταθμού Τ3 (που απεντάχθηκε από τα έργα της Β’ Φάσης) από το συγχρηματοδοτούμενο έργο με ακρωνύμιο «DOCK –BI (Development of Connections between the Key port of Brindisi and Igoumenitsa)» του προγράμματος Interreg V/A Ελλάδα-Ιταλία 2014-2020, ο εργολάβος έχει ήδη εγκατασταθεί. 
Σημαντική εξέλιξη όμως είχαμε στην Γ1 φάση που κινδύνευσε με απένταξη, εντάχθηκε στην νέα προγραμματική περίοδο, ένα έργο που εργασίες του προχωράνε με σταθερούς ρυθμούς, εντός χρονοδιαγράμματος και απρόσκοπτα. Με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον 12/2021. 
Προχωρήσαμε στην «Επικαιροποίηση – τροποποίηση γενικού Προγραμματικού σχεδίου (master plan) Λιμένα Ηγουμενίτσας στα πλαίσια υλοποίησης του έργου POSEIDON MED II και εκδόθηκε η σχετική απόφαση της ΕΣΑΛ που αφορά την παρέμβαση για την πρόβλεψη δημιουργία εγκαταστάσεων LNG στο Λιμένα Ηγουμενίτσας. 
Με την ενεργή υποστήριξη των Υπουργείων Ναυτιλίας και Οικονομίας (06/2016) και Μεταφορών, προχωρήσαμε στην ανάπτυξη του διπολικού Εμπορευματικού κέντρου Ηγουμενίτσας στην θέση Γκρίκα στα πλαίσια του προγράμματος ADRI-UP, που είναι ενταγμένο στον τομέα χρηματοδότησης «Συνδέοντας την Ευρώπη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνολικού προϋπολογισμού 23 εκατ. ευρώ, για το ελληνικό σκέλος 12 εκ. ευρώ . Ένα έργο που με εταίρους τα λιμάνια της Αγκόνας-Τεργέστης και την Περιφέρεια Ηπείρου. Την 05η Ιουλίου 2019 κατατέθηκε από την Επιχειρηματικό Πάρκο Ηγουμενίτσας Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρία (δ.τ. «ΕΠΙΧΕΙ.ΠΑ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ Α.Ε.»), θυγατρική της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε., ο Φάκελος αδειοδότησης για την έκδοση ΚΥΑ στο αρμόδιο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. 
Πολυτροπικός μεταφορικός διάδρομος ADRIETA που συνδέει την εφοδιαστική αλυσίδα μακροπεριφέρειας Αδριατικής / Ιονίου με την περιοχή του Ευξείνου Πόντου. Μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε σε άμεση συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και αποτελεί ίσως παράδειγμα μετουσίωσης γόνιμων προβληματισμών των εμπλεκομένων στη λιμενική κοινότητα, καθώς και πρότυπο διασυνοριακής συνεργασίας, για ένα έργο το οποίο στην πλήρη ανάπτυξή του, θα εκτείνεται από τα ανατολικά σύνορα της Ευρώπης και τη Βάρνα, μέχρι τη νοτιοδυτική Μεσόγειο και τη Βαρκελώνη. 
Μέλη τεχνικής επιτροπής: 
Μέλη Τεχνικής Επιτροπής ADRIETA 
Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε. 
Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. 
Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε. 
Οργανισμός Λιμένος Πάτρας Α.Ε. 
Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. 
Central Adriatic Ports Authority (Ancona Port) 
East Adriatic Sea Ports Authority (Trieste Port) 
South Adriatic Sea Ports Authority (Bari Port) 
Ravenna Port Authority 
Rete Autostrade Mediterranee (RAM) 
Port of Burgas 

Αλλά και στον τομέα του τουρισμού: 
Σχετικά με την Μαρίνα Ηγουμενίτσας έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι Τεχνικές υποστηρικτικές μελέτες και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, και κατατέθηκε ο φάκελος στο Υπουργείο Τουρισμού, προσπαθώντας να προσπεράσουμε τα όσα εμπόδια παρουσιάζονται. 
Τα καταφύγια σκαφών στα Σύβοτα (το οποίο είναι πλέον τουριστικό) – στην Πλαταριά και την Σαγιάδα, βρίσκονται σε διαδικασία αναβάθμισης σε τουριστικά, δημιουργείται ένα θαλάσσιου μέτωπο τουρισμού σκαφών αναψυχής στην Θεσπρωτία, δυναμικότητας συνολικά 650 σκαφών. 
Στα Σύβοτα έχουν γίνει οι παρακάτω παρεμβάσεις : 
Τοποθέτηση ρεμέντζων για την αγκυροβολία των σκαφών 
Αναβάθμιση του δικτύου φωτισμού 
Τοποθέτηση pillars για την ρευματοδότηση και υδροδότηση των σκαφών 
Είναι επίσης έτοιμη η Μελέτη και τα Τεύχη Δημοπράτησης για την πλωτή εξέδρα 
Στην Πλαταρία έχουν γίνει οι παρακάτω παρεμβάσεις: 
Αναβάθμιση του δικτύου φωτισμού 
Τοποθέτηση pillars για την ρευματοδότηση και υδροδότηση των σκαφών 

Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ο φάκελος αδειοδότησης για την λειτουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αναμένονται οι σχετικές εγκρίσεις από τα αρμόδια υπουργεία. 
Μάιο του 2016 η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. προχώρησε σε σύναψη Πρωτοκόλλου Συνεργασίας με το Δήμο Ηγουμενίτσας (αριθμ. 123/2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηγουμενίτσας και αρθιμ. απόφαση 31/2016 του Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε.), που αποσκοπεί: 
i. Στον κοινό σχεδιασμό εποικοδομητικών αναπτυξιακών πολιτικών. 
ii. Την εφαρμογή πολιτικών εξωστρέφειας για την δημιουργία πλούτου και κατ΄ επέκταση θέσεων εργασίας στην περιοχή. 
iii. Την από κοινού επίλυση των προβλημάτων των πολιτών, που άπτονται της λειτουργίας του λιμανιού. 
Η ΟΛΗΓ ΑΕ, παρότι έχει εκπονήσει ολοκληρωμένη πρόταση αποχαρακτηρισμού της Χερσαίας Ζώνης, όπως αυτή διατυπώθηκε στην υπ΄αριθμ. 1/2017 απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου, διαπίστωσε ότι η διαδικασία επανακαθορισμού οριογραμμής αιγιαλού και παραλίας για το σύνολο των εκτάσεων που καλύπτει η Χερσαία Ζώνη Λιμένα Ηγουμενίτσας είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρα λόγω της ιδιαιτερότητας των ζητημάτων που αφορούν σε τμήματα των εκτάσεων αυτών. Για το λόγο αυτό, προτιμήθηκε η τμηματική αντιμετώπιση των εκτάσεων. Ειδικότερα: 
Για το τμήμα της χερσαίας ζώνης που είναι ενταγμένο στο Master Plan του Λιμένα, με δεδομένη τη νομιμότητα των υφιστάμενων κατασκευών, έχει ήδη αποσταλεί η με αριθμ. πρωτ. 7302/10-10-2018 αίτηση προς την Κτηματική Υπηρεσία Θεσπρωτίας για τον επανακαθορισμό της οριογραμμής αιγιαλού και παραλίας του τμήματος αυτού, καθώς και το 5257/05-07-2019 έγγραφο μετά και την νομιμοποίηση των έργων από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων. 
Για το τμήμα από το ΤΕΙ έως το άκρο της παραλίας «ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΙ», η ΟΛΗΓ ΑΕ ολοκληρώθηκε η νομιμοποίηση των υφιστάμενων κατασκευών. Ειδικότερα έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη για το τμήμα αυτό και εκδόθηκε σχετική απόφαση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων που αφορά τη νομιμοποίησή τους (αρ.πρωτ. 3122.1-Τ04/14327/2019/22-02-2019 ΑΔΑ: ΩΔΘΚ4653ΠΩ-72Κ), προκειμένου να προχωρήσει ο επανακαθορισμός του αιγιαλού. Η απόφαση έχει αποσταλεί στην ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ με το αρ.πρωτ. ΟΛΗΓ Α.Ε.: 1762/04-03-2019 έγγραφο με όλα τα τοπογραφικά διαγράμματα αναλυτικά προκειμένου να προχωρήσει αρμοδίως στον καθορισμό αιγιαλού παραλία. 
Για το τμήμα που απομένει, από τον Παλαιό Λιμένα (σημείο που ολοκληρώνεται το Master Plan) μέχρι το ΤΕΙ, αναμένεται η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης και η νομιμοποίηση του κτιρίου ΠΑΝΘΕΟΝ και των προσχώσεων. 
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας σε μια προσπάθεια ανάπλασης της παραλιακής ζώνης που βρίσκεται στη δικαιοδοσία του, προχωρά σε μια σειρά από παρεμβάσεις. Ήδη υλοποίηθηκε η πεζοδρόμηση και διαμόρφωση ενός τμήματος που καλύπτει την περιοχή της πλευράς πίσω από το παρκινγκ («Λιμανάκι»), καθώς και το μέτωπο όπισθεν του κτηρίου «Πάνθεον» έως και την πίσω είσοδο του Τελωνείου. Επίσης, έχει ανοίξει η περιοχή στο χώρο του Παλαιού Λιμένα στην πίσω πλευρά του παρκινγκ, έναντι της Περιφέρειας με ελεύθερη διέλευση για τον πολίτη. 
Η νέα παρέμβαση βάση της 134/2018 απόφασης Δ.Σ. Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. για διενέργεια ηλεκτρονικού μειοδοτικού διαγωνισμού ύψους 156.364,18 € πλέον Φ.Π.Α., αφορά «Εργασίες ανάπλασης στον Παλαιό Λιμένα Ηγουμενίτσας». Οι εργασίες της οποίας βρίσκονται υπό υλοποίηση από τον εργολάβο που προέκυψε από την διαγωνιστική διαδικασία. 
Τέλος την 9η Αυγούστου 2019 αποσφραγίστηκαν οι προσφορές του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου σύμφωνα με το άρθρο 264 του Ν.4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής, για την εκπόνηση του έργου με τίτλο ''ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΟΔΟΠΟΙΪΑΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΗΣ Β’ ΦΑΣΗΣ ΕΩΣ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΠΑΡΓΗΣ'' με προϋπολογισμό 813.008,13 € πλέον Φ.Π.Α. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και η ανακήρυξη του αναδόχου θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων από το διαγωνισμό διαδικασιών. 
Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί τον κρίκο που συνδέει την Ευρώπη με την Ήπειρο και την Βόρεια Ελλάδα. Η εξωστρέφεια στον τομέα των μεταφορών χτίζεται μέσα από συνεργασίες εμπιστοσύνης με τις χώρες που βρέχονται από την θάλασσα του Ιονίου και της Αδριατικής σε μια προσπάθεια το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να αποτελεί πραγματικά πύλη εισόδου για τις μεταφορές από και προς τα βαλκάνια και την Ευρώπη. 

Ο Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος 
της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. 
Ανδρέας Ε. Νταής 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου